IBM a SAP společně pomohou svým zákazníkům využít výhod digitální transformace

Praha, 18. dubna 2016 — Společnosti IBM (NYSE: IBM) a SAP SE (NYSE: SAP) představily společný plán, jak podpořit u svých klientů modernizaci systémů a procesů a urychlit jejich přípravu na digitální transformaci. Firmy chtějí společně inovovat podniková řešení a začlenit do nich kognitivní schopnosti, obohatit je o funkce specifické pro dané odvětví a zvýšit uživatelský komfort pro firemní zákazníky. Týká se to především softwaru SAP Business Suite 4 SAP HANA (SAP S/4HANA), inovované sady klíčových podnikových aplikací, které jsou k dispozici pro lokální implementaci i provoz v cloudovém prostředí. (TZ)

Projekt staví na dlouhodobém partnerství obou firem z německého Walldorfu a kalifornského Palo Alta a využije jejich vzájemně se doplňujících znalostí a zkušeností. SAP a IBM ukážou tato nová řešení a koncepty klientům ve svých inovačních centrech po celém světě.

„Budoucnost obchodní strategie a její přínos se budou odvíjet od základních prvků tohoto plánu, jako jsou kognitivní technologie, cloud a design spotřebitelských aplikací v každém odvětví. Naším cílem je umožnit rychlejší a jednodušší dosažení výsledků klientům, kteří chtějí rozvinout kognitivní přístup k podnikání,“ řekla Bridget van Kralingen, senior vice-prezidentka IBM Global Business Services.

„Tato strategie vychází z úsilí společnosti SAP podporovat podniky v posilování a růstu a umožnit jim využít úžasných příležitostí, které nabízí digitální ekonomika,“ říká Rob Enslin, člen představenstva společnosti SAP SE a prezident Global Customer Operations v SAP, a dodává: „SAP S/4HANA je inovovanou sadou klíčových podnikových aplikací, které jsou v oboru standardem. Těší mě, že společnosti IBM a SAP budou úzce spolupracovat, aby zákazníkům pomáhaly při zavádění nových obchodních modelů a ukazovaly jim, jak dosahovat výsledků, které byly dříve nemožné.“

Aby se klienti mohli chopit nových tržních příležitostí, musí změnit své obchodní modely, přehodnotit firemní procesy, pracovní návyky a zkušenosti koncových uživatelů. Proto bude spolupráce IBM a SAP zahrnovat následující oblasti:

  • V oblasti cloudových řešení budou SAP a IBM stavět na svém dosavadním úspěšném partnerství zaměřeném na služby SAP HANA Enterprise Cloud s využitím cloudové platformy IBM, kterou lze přizpůsobovat nepředvídatelným změnám vznikajícím v důsledku digitální transformace. Zároveň budou obě společnosti spolupracovat na cloudových řešeních specifických pro daná odvětví a na rozšíření podnikových cloudových služeb SAP HANA, včetně průběžné údržby aplikací a podpory.
  • Lokální řešení spočívají v nabídce hybridních a lokálních produktů SAP HANA na systémech IBM Power podporovaných novým IBM Power Systems Center of Excellence pro SAP HANA v texaském Austinu.
  • IBM dále vyvine kognitivní řešení pro systém SAP S/4HANA s využitím kognitivních API. Cílem je usnadnit široké škále odpovědných pracovníků a vrcholových manažerů všech zaměření proces kvalifikovaného rozhodování.
  • Na zdokonalení uživatelského prostředí a komfortu budou pracovat organizace IBM Interactive Experience (iX), SAP Global Design (od níž pochází SAP Fiori UX) a SAP Customer Engagement and Commerce. Důležitou roli budou hrát také zkušenosti společnosti IBM s vývojem prostředí pro mobilní operační systém iOS.
  • V rámci integrovaných služeb obě společnosti vyvinou modely kooperativního poradenství vycházející z jejich osvědčených metodik poskytování služeb a podpory.

Další informace o programu naleznete na www.ibm-sap.com/digital_transformation a ibm.biz/digital-transformation-video.

Více informací najdete na SAP News Center. Sledujte SAP na Twitteru @sapnews.

Fotobanku společnosti SAP najdete zde: http://www.sap-tv.com/stockfootage/

O společnosti SAP

SAP (NYSE: SAP), lídr na trhu s podnikovým aplikačním softwarem, pomáhá firmám všech velikostí a ze všech oborů k lepšímu fungování. SAP umožňuje lidem a organizacím efektivnější spolupráci a využití podnikových informací bez ohledu na to, zda je využíván pracovníky v kancelářích nebo členy představenstva, na skladě nebo v prodejně, na klasických počítačích nebo mobilních zařízeních. Díky tomu jim umožňuje mít vždy náskok před konkurencí. Aplikace a služby společnosti SAP pomáhají zhruba 300 000 zákazníků v dosahování vyšších zisků, v udržitelném růstu a v přizpůsobování se aktuálním potřebám. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1 200 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy. Další informace naleznete na www.sap.com.