Praha 27. 4. 2016 – Zóny placeného stání na území hlavního města Prahy fungují od roku 1996 a v letošním roce se rozšíří i na další území. Do projektu se zapojila společnost ALTRON, která Technické správě komunikací hl. m. Praha (TSK) dodala softwarové řešení. To umožňuje řízení a provoz systému s napojením na navazující agendy městské policie a magistrátu hl. m. Prahy. Pilotně bude provoz spuštěn v polovině srpna letošního roku pro Prahu 5 a 6. (TZ)
IT řešení navržené společností ALTRON zahrnuje potřebnou technologickou infrastrukturu, softwarové řešení centrálního informačního systému (CIS) a jednotlivých aplikačních modulů a následnou servisní podporu. Centrální část uchovává data o jednotlivých parkovacích oprávněních a jednorázovém užití zón. Dalším modulem systému je webová aplikace virtuálních platebních hodin umožňující uhradit parkovné prostřednictvím mobilního telefonu a platební karty. Součástí systému je také modul řešící dopravní přestupky s napojením na příslušné agendy. Společnost ALTRON dále vytvořila zákaznický portál, který obyvatelům městských částí zpřístupňuje kompletní obsluhu. Celé řešení je zabezpečeno podle současných standardů a komunikace je šifrována.
Do řešení CIS integruje ALTRON zdroje dat z parkovacích automatů, monitorovacích vozidel společnosti ELTODO, zákaznického portálu a virtuálních parkovacích hodin především na bázi registrační značky (RZ) vozidel.
„Ačkoliv to na první pohled vypadá, že registrační značka je pro parkování zbytečným údajem, opak je pravdou. Evidence parkovacích relací přes RZ umožňuje následně plně automatizovat dodržování pravidel v zónách,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.
„Na základě požadavků jsme navrhli efektivní variantu řešení informačního systému, který jsme i díky efektivní spolupráci se zadavatelem předali v požadovaném termínu. Na projektu jsme zúročili naše dlouholeté zkušenosti s vývojem oborových softwarů, aplikací a systémové integrace zákaznického IT,“ řekl Zbyněk Juřena, ředitel ALTRON Business Solutions.
Oproti stávajícímu systému zón placeného stání umožňuje nové řešení flexibilnější využití parkovacích míst a pohodlnější způsoby úhrady parkovného.
O skupině Altron
Společnost Altron působí na českém trhu od roku 1991. Původní portfolio zaměřené na prodej a servis záložních zdrojů a výstavbu datových center bylo v průběhu doby postupně rozšiřováno spolu s expanzí společnosti na další evropské i mimoevropské trhy a v současnosti má společnost ucelenou nabídku služeb a řešení v oblasti infrastruktury datových center včetně mobilních DC, mikrodatových center, konzultačních služeb a komplexní správy datových center. Díky více než 340 instalacím datových center s rozlohou přes 50 000 m2 ve dvaceti zemích světa a profesionálnímu týmu 250 kvalifikovaných a plně certifikovaných profesionálů je Altron ,člen skupiny Altron Group, spolehlivým partnerem firemních zákazníků od telekomunikací, přes výrobu a služby až po instituce veřejné správy.
Altron Business Solutions poskytuje zákazníkům Altron Group profesionální ICT řešení a služby jako jsou systémová integrace, cloudová řešení, firemní mobilita, vývoj aplikací na zakázku, implementaci a provoz podnikového softwaru a byznys aplikací.
Altron je také aktivní v rámci společenské odpovědnosti a je držitelem řady standardů a certifikací jako je ISO 14001:2004, ISO 20000: 2005, ISO 27001:2005, ISO 18001:2007 a ISO 9001:2008. Společnost je členem organizací The Green Grid , U. S. Green Building Council a disponuje odborníky s mezinárodními certifikacemi, jako jsou Uptime Institute Accredited Tier Designer a Specialist nebo CDCDP.
Více informací o nabídce služeb a řešení na www.altron.net.
Sledujte nás na Twitteru: Altron_Group