Letoun Solar Impulse poprvé v historii obletěl svět bez paliva, a to i díky Dassault Systèmes

PRAHA/VELIZY-VILLACOUBLAY, Francie – 2. srpna 2016 — Společnost Dassault Systèmes, 3DEXPERIENCE Company, světový lídr v oblasti návrhářského 3D softwaru, digitálního 3D modelování a řízení životního cyklu výrobku (PLM), byla součástí úspěšného dokončení přelomového letu týmu Solar Impulse kolem světa bez paliva. Letoun Solar Impulse 2 přistál 26. července 2016 v Abú Zabí, které bylo zároveň výchozím bodem jeho cesty čítající 17 zastávek a 43 000 kilometrů. Let byl zahájen 9. března 2015. (TZ)

„Je skutečně výjimečným zážitkem stát se svědkem zakončení dvanáctiletého konstrukčního úsilí a spolupráce na vytvoření a zprovoznění letounu, jehož existenci mnozí považovali za nemožnou,“ uvedl Bernard Charlès, místopředseda představenstva a výkonný ředitel Dassault Systèmes. „Odvážné sny, posouvání hranic v letectví, návrat vynalézavého ducha průkopníků z minulosti. Gratulujeme pilotům André Borschbergovi a Bertrandu Piccardovi i celému týmu Solar Impulse za tento průlomový úspěch, který posouvá nejen letectví, ale také dokládá to, jak mohou fungovat udržitelná řešení pro buducnost naší planety. Vášeň pro inovaci umožňuje prakticky cokoliv.“

Tým Solar Impulse použil k výrobě solárně poháněného letounu specializované oborové řešení „Engineered to Fly“. To vychází z platformy 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes. Aplikace pro 3D modelování komplikovaných struktur a kompozitních materiálů, digitální simulace a plná dohledatelnost dat umožnily týmu virtuálně vyzkoušet letoun v jeho prostředí dříve, než se vydal na svou cestu.

Více informací naleznete zde, video můžete zhlédnout zde, případová studie je dostupná zde a tisková zpráva k projektu zde.

Dassault Systèmes

Dassault Systèmes – 3DEXPERIENCE Company – poskytuje firmám i jednotlivcům virtuální vizi projektů pro udržitelnou inovaci. Její špičková řešení mění způsob, jímž jsou navrhovány, vyráběny a podporovány nové výrobky. Portfolio nástrojů pro spolupráci, jež společnost nabízí, podporuje sociální inovaci a rozšiřuje možnosti, kterými může virtuální svět zlepšovat svět reálný. Společnost má přes 210 000 klientů ve více než 140 zemích světa a všech průmyslových odvětvích. Více informací najdete na www.3ds.com.

 

 

Reklamy