Novinky v HbbTV: prostiskávací programatické bannery, Push2Play a budoucnost jménem Switchroll

Hybridní vysílání – HbbTV – během letních prázdnin rozhodně nezahálí. Naopak. Rychle se rozvíjející platforma, která snoubí televizní vysílání a internet představuje žhavé novinky. Tady jsou. (TZ)

Novinka jménem prostiskávací programatické bannery

Žhavou novinkou je uvedení nové interaktivní funkce prostiskávání u programaticky nakoupených bannerů v HbbTV. Po zobrazení banneru a následného stisknutí tlačítka je divák přesměrován na celoobrazovkovou komerční microsite tak jak je tomu obvyklé ve webovém prostředí. Funkci premiérově otestovala společnost O2, která funkcionalitu využila ke komunikaci služby Spotify zdarma. Kampaň byla realizována na kanálechPrima a Prima COOL.

A proč vlastně prostiskávací? “Jednoduše proto, že televizní diváci na banner nekliknou, ale zmáčknou či stisknou tlačítko na ovladači. Funkce je však zcela totožná se známým proklikem. Z uživatelského pohledu je to ale velký rozdíl,” objasňuje Lukáš Hnilička, CEO společnosti Hybrid, která formát vyvinula společně se společností R2B2. Obě společnosti počátkem roku uvedli jako jedni z prvních v Evropě nákup programatické reklamy v televizi.

“Pro programatickou misi R2B2 je spolupráce se společností Hybrid stěžejní linkou a právě zpřístupnění televizních microsite pro programatický nákup je pro nás dalším významným krokem,” říká Martin Čelikovský, CEO R2B2.
ÓČKO spustilo Push2Play pro Generaci O

Stiskni a hraj, respektive nech hrát. To je jedno z prvních využití formátu Push2Play na obrazovkách. Po zobrazení banneru Red Button může nyní divák sledovat kdykoliv videoklip ve fullscreen zobrazení. Hudební stanice ÓČKO využila formát Push2Play pro komunikaci svého letního videoklipu s názvem Generace O.  Vítanou novinkou je nasazení Preroll videoreklamy před přehráním videoklipu, který vytváří další zajímavý prostor pro zadavatele.

Budoucnost jménem Switchroll

Dalším celosvětovým milníkem z dílny Hybrid a R2B2 je formát Switchroll, který umožní přehrání online videoreklamy při přepnutí na televizní kanál. To není žadné sci-fi, ale brzká budoucnost a vítaná novinka, která se objeví už zřejmě v průběhu srpna. “Switchroll je obdobou internetového Prerollu. Běží přes celou obrazovku před spuštěním lineárního vysílání. Maximální délka je 15 vteřin a bude ho možné kdykoliv přeskočit. Jedná se o suverenně největší videoformát, který nepůjde přehlédnout. Navíc na televizní obrazovce, která je sdílená [pozn. průměrně 1,94 diváka/TV přijímač],” popisuje výhody Hnilička.