Zaměstnanci jsou ochotni si připlatit 8 426 Kč na nákup ideálního pracovního počítače

Za nevzhledné a těžké pracovní notebooky se zaměstnanci stydí a neradi s nimi cestují. (TZ)

NOVINKY:

  • Svůj ideální pracovní počítač by si rádo vybralo 62 % zaměstnanců. Více než polovina by na něj dokonce finančně přispěla v průměru 8 426 korun.
  • Na oplátku by zaměstnanci očekávali, že zaměstnavatel doplatí zbytek – v průměru si představují 16 049 korun – a počítač budou moci používat i v soukromí.
  • Více než dvě třetiny respondentů by si jimi vybraný počítač bralo častěji domů nebo na cesty.
  • 62 % zaměstnanců by se stydělo za staromódní notebook.
  • Soukromé notebooky jsou ve firmách spíše výjimkou: podporuje je zatím pouhých 7 % firem.

Praha, 17. října 2016 –  S nástupem do zaměstnání obdrží nejeden pracovník i firemní notebook. Ten se ale velmi často výrazně liší od jeho představ.  Obvykle se jedná o průměrný „korporátní stroj“, který nikterak nevybočuje a rozhodně se nemůže chlubit nízkou váhou, kvalitním displejem či neotřelým designem.

Řadě zaměstnanců to ale začíná vadit: svůj pracovní počítač snů by si rádo vybralo 62 % zaměstnanců. Polovina z celkového počtu oslovených (57 %) by dokonce na něj finančně přispěla, pokud by si jej mohli sami vybrat, vyplývá z průzkumu společnosti Intel*.

„Výsledek nás nepřekvapil, lidé prací na počítači tráví podstatnou část pracovní doby, a přitom nemohou kvalitu zařízení nikterak ovlivnit. To je frustrující, zejména pokud na počítači pracují i z domova nebo na cestách,“ říká Pavel Svoboda, zástupce společnosti Intel.

 

Společných 24 475 korun na nákup dobrého notebooku stačí

Překvapivých 8 426 korun by si v průměru zaměstnanci připlatili za možnost vybrat si ideální pracovní počítač. Na oplátku by ale očekávali, že zaměstnavatel doplatí zbytek a počítač budou moci používat i v soukromí.  Zaměstnanci si jako ideální příspěvek od zaměstnavatele představují 16 049 korun.

„Navrhovaný příspěvek zaměstnavatele zhruba odpovídá ceně počítačů, které běžně firmy pořizují pro zaměstnance. Dohromady by tak získali 24 475 korun, což je částka, za kterou se dají pořídit již velmi kvalitní notebooky disponující nejnovějšími technologiemi. Obě strany by tak mohly být spokojené,“ dodává Pavel Svoboda.

Zaměstnanci se za obstarožní počítače stydí

Benevolentnější přístup při nákupu výpočetní techniky se může brzy stát významným zaměstnaneckým benefitem, který navíc podpoří flexibilitu pracovníků: Více než dvě třetiny (69 %) respondentů by si jimi vybraný počítač bralo více domů nebo na cesty. „Je evidentní, že s tříkilovým nevzhledným notebookem se nechce nikdo vláčet,“ dodává Pavel Svoboda. Práci z domova přitom umožňuje již 52 % zaměstnavatelů, vyplývá z průzkumu.

Stále významnější roli hraje i vzhled pracovního notebooku: až 62 % zaměstnanců by se stydělo za staromódní notebook, pokud by jej měli nosit na schůzky nebo jej užívat před svými zákazníky či obchodními partnery. „Firmy si pravděpodobně zatím vůbec neuvědomují, jak moc se pro lidi stávají notebooky symbolem statusu a úspěchu, podobně jako tomu je u mobilních telefonů,“ dodává Pavel Svoboda.

Firmy se zatím „soukromých“ počítačů bojí

V příštích letech bude zajímavé sledovat, jestli preference zaměstnanců zvítězí nad obavami firem. Využívání firemních počítačů i pro soukromé účely je totiž zatím spíše výjimkou: podporuje jej pouhých 7 % středních a velkých firem**. Další 3 % firem s konceptem sympatizují a chtějí trend podpořit v horizontu příštího roku, dalších 10 % zaujalo vyčkávací pozici a doposud se nerozhodlo.

„Obávají se zejména úniku dat, bezpečnostních incidentů a komplikovanější správy počítačů.  Naopak mezi přínosy oslovení manažeři vidí větší spokojenost zaměstnanců, úspory firemních nákladů za nákup počítačů a vyšší produktivitu zaměstnanců, jejichž výkon umocňuje důvěrná obeznámenost s prostředím počítače a jeho aplikacemi,“ uzavírá Pavel Svoboda ze společnosti Intel.

POZNÁMKA:  

* V průzkumu, který pro společnost Intel realizovala ve dnech 22. až 27. září 2016 formou internetového sběru jednotného dotazníku výzkumná agentura Nielsen Admosphere, odpovídalo celkem 807 respondentů v ČR ve věku 18 až 60 let, kteří v zaměstnání pracují na počítači.

** V průzkumu, který pro společnost Intel realizovala v průběhu února 2016 formou telefonického dotazování výzkumná agentura Nielsen Admosphere, odpovídalo celkem 252 respondentů v pozici CIO – vedoucí oddělení informačních technologií – ze 150 českých a 102 slovenských firem velikosti nad 100 zaměstnanců.

O společnosti Intel

Intel (NASDAQ: INTC) posouvá technologické hranice, aby uživatelům přinesl ty nejúžasnější zážitky. Informace o společnosti a práci více než sta tisíc jejích zaměstnanců lze nalézt na newsroom.intel.com a intel.com.