Praha, 15. listopadu 2016 – Přestat řešit velikosti a nakupovat bez obav a bez rizika. To je cílem projektu SizeID, který si získává stále větší množství příznivců jak mezi zákazníky, tak mezi investory. SizeID je služba, která umí doporučit uživatelům správnou velikost oblečení před jeho zakoupením. Po letošním úspěšném spuštění služeb SizeID for Business se zakladatelé projektu rozhodli využít financování prostřednictvím portálu Fundlift, které by mělo významně podpořit další rozvoj a expanzi na zahraniční trhy. (TZ)
Pro SizeID byl rok 2016 doposud velmi úspěšný. Po spuštění služeb SizeID for Business letos v létě výrazně vzrostl zájem klientů o integraci do jejich vlastních portálů. Aktuálně začali SizeID využívat noví klienti jako např. K2Moto či Skate-Praha. Desítky dalších klientů integraci připravují a zájem projevili i velmi významní hráči na trhu jako např. Vivantis či Mall.
„SizeID dnes využívá více než 13 tisíc registrovaných uživatelů, mobilní aplikace má téměř 10 tisíc instalací a databáze obsahuje přes 360 značek oblečení, pro které umíme doporučit správnou velikost.“ říká Jakub Šindelář, jeden ze zakladatelů SizeID.
Jednou z prvních investorek, která potenciál projektu rozpoznala a stala se v lednu letošního roku jeho spolumajitelkou, je zakladatelka sítě výdejních míst Zásilkovna Simona Kijonková. Strategické partnerství se Zásilkovnou, která dnes kromě Česka působí v Německu, na Slovensku, v Maďarsku, a Rumunsku, znamenalo pro SizeID první výraznou podporu při chystané expanzi na zahraniční trhy.
„Do technologického startupu SizeID jsem se rozhodla investovat již na konci loňského roku. Investice směřovala především do vývoje výsledných produktů a podpory obchodu. Odpovědí je zájem ze strany uživatelů a klientů, jejichž počet neustále roste,” popisuje svůj vstup do firmy Simona Kijonková. „Další investoři mohou dnes prostřednictvím Fundliftu získat zajímavou investici v projektu, který se skvělou myšlenkou a vynikajícím týmem odpovídá na aktuální i budoucí potřebu trhu nákupu módy. Projekt investorské peníze použije na další rozvoj produktu, posílení obchodních aktivit rychlou zahraniční expanzi, kterou jsem připravena významně podporovat i osobně,” doplňuje Kijonková.
Globálně má SizeID okolo 400 tisíc potenciálních klientů. Momentálně je pro rychlou expanzi důležité rozšířit obchodní a marketingové aktivity. S ohledem na to, že velké množství internetových obchodů využívá e-shopové platformy či open-source řešení, je klíčové jednak dostat službu do komerčních e-shopových platforem a jednak vyvinout pluginy do systémů typu Shopify či Prestashop.
Projekt SizeID i díky strategickému partnerství se stále se rozrůstající Zásilkovnou zatím mezi investory budí obrovský zájem. Jen během prvních čtyř dnů kampaně se mu podařilo vybrat již více než milion korun.
„Na Fundliftu se nám líbí princip zapojení více investorů, díky čemuž má více lidí o projekt zájem a sdílí jeho vizi, což nám přišlo pro SizeID jako velmi zajímavá možnost. Získané prostředky budou využity zejména na pokrytí nákladů spojených s obchodní expanzí a samozřejmě také na rozvoj produktu jako takového.“ říká Adam Bičiště, jeden ze zakladatelů SizeID.
Fundlift je investment-crowdfundingová platforma. Efektivně propojuje investory a projekty, které mají ambice růst. Nadějným firmám poskytuje nový způsob, jak získat financování, napojení na investory a cenný marketingový kanál. Investor, který se rozhodne projekt SizeID podpořit, může investovat prostřednictvím koupě investičních certifikátů. Stává se tak významným společníkem na potenciální cestě k úspěchu a má příležitost podílet se na vývoji projektu, jakož i významně zhodnotit své investované prostředky.
Ranná fáze obchodního vývoje a finančních výsledků společnosti SizeID nabízí investorům účast za výhodné valuace firmy, přestože progrese posledních měsíců naznačuje do dalšího období vysoký potenciál růstu. Konvertibilní investiční certifikát nabízí pevně stanovené zhodnocení finančních prostředků atraktivní úrokovou sazbou 10% p.a. se splatností 4 roky.
V minulosti se díky Fundliftu podařilo zafinancovat například oblíbený fast food Burrito Loco, společnost vyrábějící doplňky výživy Isoline či technologický stratup zabývající se 3D produktovými fotografiemi – 3Doid.