Affiliate marketing v roce 2017 opět poroste, jedničkou je CJ.com

Obsáhlý průzkum z oblasti affiliate marketingu realizovaný portálem AffiliateBenchmarks.com ukazuje zajímavá data o zadavatelích reklamy a potvrzuje dominantní postavení sítě Commission Junction (CJ), kterou v Česku a ve střední Evropě zastupuje společnost VIVnetworks.com. (TZ)

Affiliate marketing si upevňuje postavení jako důležitá složka online marketingu, a to jak mezi zadavateli inzerce, tak mezi blogy, obsahovými weby a dalšími online portály, které tento způsob online reklamy využívají ke generování příjmů. Z průzkumu portálu AffiliateBenchmarks.com přitom vyplývá, že více než dvě třetiny (67,8 %) inzerentů spolupracují se sítí Commission Junction, pětina (19,7 %) s Rakuten LinkShare a jeden ze sedmi (13 %) se ShareASale.

Zdroj: AffiliateBenchmarks.com, prosinec 2016

AffiliateBenchmarks.com také zjistil, že 80 % inzerentů v roce 2017 plánuje svůj rozpočet na affiliate marketing zvýšit nebo zachovat ve stejné výši. Mezi důvody patří i fakt, že u 71 % zadavatelů affiliate reklama překonává nebo naplňuje jejich očekávání. Více než čtvrtina inzerentů (27 %) přitom generuje prostřednictvím affiliate kanálu přes pětinu svých prodejů realizovaných přes online marketing, další čtvrtina (26 %) se pohybuje v rozmezí 11-20 %.

Výsledky průzkumu potvrzují informace i z naší affiliate sítě, kde máme zjištěno, že téměř dvě třetiny zadavatelů reklamy plánují svůj affiliate rozpočet na příští rok zvýšit a pětina minimálně zachovat ve stejné výši,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com, která zastupuje Commission Junction na českém trhu i v řadě dalších zemí.

Více než pětinu svého rozpočtu vyčleněného na online marketing investuje do affiliate reklamy podle AffiliateBenchmarks.com čtvrtina inzerentů a zároveň 27 % inzerentů takto generuje více než pětinu prodejů připisovaných online marketingu. Prodeje z affiliate kanálu přitom meziročně rostou téměř polovině (49 %) zadavatelů reklamy. Necelá třetina (29 %) inzerentů zároveň říká, že jim affiliate přivádí více než polovinu nových zákazníků.

Prodejci se v rámci affiliate marketingu podle AffiliateBenchmarks.com hodně zaměřují na módní doplňky (11 %), počítače a elektroniku (8 %), dům a zahradu (7 %), módu (6 %), zdraví a vitamíny (6 %). Skoro třetina (31 %) zadavatelů reklamy získává více než 20 % affiliate objednávek z mobilů. Přitom platí, že necelá polovina inzerentů (45 %) má responzivní  web, 20 % adaptivní a 18 % má separátní mobilní web.

Zdroj: AffiliateBenchmarks.com, prosinec 2016

Z údajů VIVnetworks.com vychází jako obory s největším podílem v affiliate reklamě v ČR móda (33 %), zdraví a krása (24 %) a nákupní galerie (16 %). Následují slevové portály (12 %), stravování (5 %) a dům a zahrada (3 %).

Zdroj: VIVnetworks.com, prosinec 2016

O společnosti VIVnetworks.com

VIVnetworks patří na českém, slovenském, polském a maďarském trhu mezi silné hráče na poli Affiliate marketingu. Využívá k tomu technologii CJ Affiliate by Conversant (dříve Commission Junction). Ke klientům na českém trhu patří známé značky jako například KASA.cz, Mall.cz, ZOOT.cz, Euronics.cz, Notino.cz, Okay.cz, Sconto Nábytek, ČEDOK, Tchibo, TESCOMA.cz, BATA.cz, ALLIANZ.cz, NAKUPVAKCI.cz, mBank.cz, Hej.sk, ZľavaDna.sk, Notino.sk a další. Významně se podílí na rozvoji trhu výkonnostního marketingu pořádáním workshopů a konferencí. Více na www.vivnetworks.com.