Online vzdělávání zlákalo už sto tisíc studentů

Praha, 10. ledna 2016 – Už sto tisíc uživatelů využívá Seduo.cz nabízející online vzdělávání, která patří do rodiny služeb LMC. Po roce a půl od zahájení provozu nabízí 74 videokurzů, třetinu z nich zdarma. Většina kurzů je zaměřena na znalosti klíčové pro lepší uplatnění v práci – typicky jde o soft skills, obchodní dovednosti, IT nástroje a dovednosti či nejžádanější jazyky. (TZ)

„Nejpopulárnější kurzy jsou v současnosti ty jazykové, následují nejžádanější soft skills, jako jsou komunikační a prezentační dovednosti, nebo osobní rozvoj. Pozitivní ohlasy od profesních komunit sklidily ale i specifičtější kurzy, například webová analytika nebo human centered design,“ uvádí František Dalecký, manažer rozvoje Seduo.cz.

O významu, který LMC přikládá oblasti online vzdělávání, svědčí i právě běžící výrazná reklamní kampaň. Přestože služba samotná míří na aktivní část populace, tváří reklamy je v kontrastu k tomu nesympatický a rezignovaný lenoch s přezdívkou „Ju“.

Z osobního zájmu i ve firmě

Velkou výhodou online kurzů je možnost studovat je kdykoli a kdekoli. Díky tomu jsou dostupné i těm, kteří by se jinak nevzdělávali. „Příjemně nás překvapuje takto silný zájem, a to i od starších lidí,“ přiznává Jan Nehasil, manažer vzdělávacích služeb LMC. „Děkoval nám dokonce 88letý student, další ze studentů soutěží v kontrolních otázkách s vnoučaty.

Online vzdělávání ale míří nejen na jednotlivé koncové uživatele; velký potenciál leží i ve firmách. Videokurzy mohou například usnadnit základní proškolení zaměstnanců, snadno je možné vyjít vstříc specifickým potřebám jednotlivých skupin a nabídnout jim například kurz vyjednávání, obchodní angličtiny nebo projektové řízení pro nové manažery.

V praxi

Každá lekce na Seduo.cz má 2-5 minut, je možné ji přehrát z tabletu i chytrého telefonu, lze si ji tedy pustit během snídaně nebo cesty do práce. Celý kurz má obvykle desítku lekcí a včetně samostudia by měl zabrat cca 2-6 hodin. Řada kurzů je zaměřena na seberozvoj (soft skills a jazyky), v nabídce jsou i kurzy IT dovedností a nástrojů, obchodních dovedností nebo marketingu. Do přípravy kurzů se zapojila Česká spořitelna, Seznam.cz nebo jazyková agentura Skřivánek, digitální agentury jako Dobrý web nebo H1.cz, známé osobnosti byznysu a internetové scény, jako bojovník proti prokrastinaci Petr Ludwig, blogerka Michelle Losekoot nebo přední české univerzity – Vysoká škola ekonomická, Masarykova univerzita a další.

Získané znalosti se na konci kurzu ověřují testy a úspěšní absolventi získávají certifikát. I když nejde o formální vzdělání, dokládá chuť na sobě pracovat. Řada absolventů proto certifikáty vkládá do svých profesních profilů.

Další plány

V rámci pilotního projektu, zaměřeného na využití online vzdělávání ve firmách, nabídnou kurzy na Seduo.cz svým zaměstnancům například společnosti O2 Czech Republic a AXA Česká republika. Mají zájem o lekce prezentačních dovedností nebo práce v kancelářských aplikacích, podle Jana Nehasila je ale i ve firmách největší zájem o jazykové kurzy. „Konverzační hodinu asi nenahradíme, naše kurzy ale mohou sloužit jako svižné procvičení pro různé situace. Třeba když někdo potřebuje přípravu pro mezinárodní hovor nebo sebejistou prezentaci v angličtině. Firmy proto mají velký zájem i o údernější mikrokurzy pro zcela konkrétní znalosti a případy,“ doplňuje Jan Nehasil.

O specifikách online vzdělávání diskutoval tým Seduo.cz s přibližně třiceti společnostmi. Podle Jana Nehasila se přínosy online kurzů projeví v obou převažujících systémech řízení vzdělávání. „Některé firmy upouštějí od kompetenčních modelů a dávají svým lidem ve vzdělávání volnost. Pochopily, že když lidem naordinují povinný kurz, který je nutné si odsedět, nemá to valný efekt. Jiné naopak zastávají řízenější přístup a samy lidem určují, na jaká školení jít a kdy. Záleží nejen na ochotě zkoušet nové věci, ale i na zaměření firmy.

Do konce roku 2017 by LMC chtělo pro online vzdělávání získat další stovku firemních zákazníků.