S účinností od 25. ledna snižuje Tesco množství nákupních tašek. Zároveň budou mít zákazníci on-line objednávek možnost volby, zda chtějí nákup doručit v taškách či nikoli. (TZ)
Praha, 18. ledna 2017 – V České republice použije jeden člověk v průměru 300 plastových tašek ročně, z nichž 90% využije pouze jednou. V souvislosti se závazkem k ochraně životního prostředí a udržitelného rozvoje snižuje Tesco od 25. ledna 2017 množství nákupních tašek. Řetězec zákazníkům zároveň nabízí možnost rozhodnout se, zda chtějí online objednávky doručit v taškách nebo bez nich.
Již od spuštění služby online nákupu potravin v roce 2012 se Tesco snaží tuto službu neustále rozvíjet i s ohledem na zpětné vazby od svých zákazníků. Po zvážení dopadů na životní prostředí a názorů zákazníků, bude od 25. ledna 2017 Tesco dodávat v plastových taškách pouze výrobky, kde si takovéto balení vyžadují hygienické standardy, jako například u masa, pečiva, váženého ovoce a zeleniny, produktů z lahůdkového pultu a drogistického zboží.
„Usilujeme o minimalizaci množství odpadu vzniklého při nakupování, abychom učinili naše fungování udržitelnějším. Ti, kdo si stále přejí dostat své zboží v taškách, si tuto možnost mohou zvolit jediným kliknutí při objedávání. Jsme velmi vděční těm, kdo nám pomáhají ochránitu planetu a objednávají si své zboží bez plastových tašek,“ říká Peter Koubek, manažer E-commerce společnosti Tesco.
O společnosti Tesco Stores ČR
- Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 17 čerpacích stanic a 6 obchodních center. - V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.
- Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. V roce 2013 byla služba představena na Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicku a letos také na Liberecku,
Plzeňsku, Břeclavsku a Hodonínsku. - V roce 2012 získala služba potraviny on-line ocenění Inovace v obchodě v anketě MasterCard Obchodník roku.
- Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.
- Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti.
- V roce 2013 získala společnost 1. cenu za nejlepšího zaměstnavatele v kategorii Obchod od České studentské unie.
- V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé potraviny potřebným. V roce 2014 se spolupráce rozšířila již na 65 hypermarketů po celém Česku.
- V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více než 10 milionů korun na charitativní účely.