Navzdory životu v digitálním světě nakupuje 98 procent generace Z stále v kamenných obchodech

Praha, 8. února 2017 – Navzdory očekáváním, že první „digitálně gramotná“ generace bude nakupovat online,  nová  studie, kterou vydala IBM  a Národní federace maloobchodníků (NRF)  zjistila, že  téměř všichni členové generace Z raději nakupují v kamenných obchodech.  Protože celková populace generace Z bude v roce 2020 činit kolem 2,6  miliardy lidí,  maloobchodníci potřebují vytvořit kreativnější  zapojení svých značek, aby lépe sloužily  bohatým a náročným zákazníkům. (TZ)

„Generace Z očekává, že  technologie bude intuitivní,  relevantní a  poutavá,“ říká generální  ředitel z Global Consumer Industries Steve Laughlin. „To znamená velkou výzvu pro maloobchodníky a firmy, aby vytvořily  osobní, interaktivní zkušenost  s nejlepšími digitálními novinkami a  bez rizika.  Tento druh inovace není  lineární, nebo jednorázový projekt, je to nový způsob myšlení, jednání a chování.“

„Tak jako generace X na přelomu tisíciletí, je tu teď další velká skupina nakupujících, pro kterou maloobchodníci potřebují plánovat své zboží, a je dokonce ještě větší: generace Z,  říká prezident NRF Mathew  Shay. „V obchodě oceňují možnost nakupovat z ruky do ruky.  Technologie se neustále mění, ale některé zvyky při nakupování zůstávají stejné a  maloobchodníci musí být dostatečně agilní, aby mohli dobře splňovat obě tyto potřeby.  Maloobchodníci jsou neustále zaměřeni na  experimentování s novými inovacemi jak na internetu, tak v kamenných obchodech,  aby stále uměli vyhovět požadavkům zákazníků“.

Unikátní studie generace Z prováděna IBM Institutem for Business Value  je založena na datech více než 15 000 zákazníků  ve věku 13 až 21 let  ze 16 zemí. Generace Z se narodila od poloviny 90. let a v prvních letech po roce 2000 a je první, digitálně gramotnou generací, která nepoznala jiný svět, než svět smartphonů, celulárních telefonů a jiných digitálních zařízení.  Tato studie také zjistila, že 67  procent příslušníků generace Z nakupuje jen v kamenných obchodech , 31 procent  v nich nakupuje někdy, a to znamená, že až 98 procent  této generace stále nakupuje v klasických obchodech.

Nová generace je důležitá pro maloobchodníky, protože představuje kupní sílu 44 miliard dolarů a 75 procent jejich členů  říká, že utrácí více než polovinu vydělaných peněz. A tato generace je náročná:  studie zjistila, že 52 procent  zákazníků z generace Z je ochotno změnit značku produktu, pokud  jeho kvalita nesplňuje jejich požadavky.  Pro 66 procent  jsou při změně značky nejdůležitějšími faktory kvalita a dostupnost produktu,  65 procent  se zaměřuje na hodnotu.

Studie zjistila, že 74 procent  respondentů tráví volný čas na internetu,  25 procent  je na netu více než 5 hodin denně, nebo i více.  Digitální prodej v kamenných obchodech je čím dál důležitější a pořád roste.  Studie odhalila vysoké číslo digitálních zvyků generace Z a  jejich preference:

 

  • 73 procent generace Z používá své telefony hlavně  k posílání textových zpráv a chatů s rodinou a přáteli, ale členové generace Z chtějí své konverzace přizpůsobit značce.

 

    • 36 procent  vytvoří digitální obsah pro svou značku, 42 procent se zúčastní internetové hry pro nějakou kampaň   a 43 procent se zúčastní produktové recenze.

 

  • Nemají pochopení pro obtížně použitelnou technologii, a požadují  bezproblémovou digitální, mobilní službu.

 

    • 62 procent nebude používat  aplikace, nebo webové stránky, které mají složitou navigaci a 60  procent nebude používat aplikace nebo webové stránky, které se pomalu načítají.

 

  • Generace Z ví, že osobní informace jsou pro maloobchodníky důležité, takže chtějí vědět, jak budou tyto informace chráněny.

 

  • Méně než 30 procent si přeje sdílet informace o zdraví a blahobytu,  místě pobytu, osobním životě  nebo informace o platbě, 61 procent se bude cítit lépe, když bude vědět, že jsou jejich informace bezpečně uloženy a chráněny.

Více informací naleznete zde.