Na cestě k lepšímu zítřku: Lidl v ČR ruší od března 2017 igelitové tašky

Igelitové tašky dosloužily. To platí pro všech 233 prodejen Lidl v České republice. Od 1. března 2017 řetězec zcela upouští od prodeje jednorázových igelitových tašek. Tím ušetří více než   27 milionů igelitových tašek ročně. Chce tak přispět k ohleduplnějšímu chování vůči životnímu prostředí. Připojuje se tak k Lidlu v Německu, Rakousku a Švýcarsku. (TZ)

K používání jednorázových igelitových tašek se Lidl v České republice stavěl uvědoměle již v minulosti a nikdy je nerozdával ve svých prodejnách zdarma. Nyní jde ale jako první řetězec na tuzemském trhu ještě o krok dál a nebude je nabízet vůbec. „Igelitové tašky vedou v objemu, v jakém jsou při nákupech nejen v našich prodejnách používány, k obrovskému množství odpadu. Papírové a nebo naopak takové tašky, které můžete používat stále, jsou k životnímu prostředí mnohem šetrnější. Proto od igelitových tašek zcela upouštíme a našim zákazníkům nabídneme ekologičtější alternativy. Chceme aktivně přispět ke snížení spotřeby igelitových tašek v České republice a tím i k ochraně životního prostředí.“, uvedl ke kroku společnosti Lidl generální ředitel Pavel Stratil.

Již nyní mají zákazníci vedle igelitových tašek možnost ekologičtější volby: velkou papírovou tašku z plně recyklovatelného materiálu a silnou permanentní plastovou tašku. Kromě nich najdou v prodejnách také termotašku určenou pro chlazené a mražené zboží. Tuto nabídku Lidl rozšíří o menší velikosti. Od března si tak zákazníci prodejen Lidl budou moci vybrat z těchto možností:

Permanentní tašky

Permanentní tašky s obzvlášť dlouhou životností, které budou k dispozici ve dvou velikostech. Díky své struktuře jsou tak robustní, že bez problémů unesou i velmi těžké nákupy včetně například lahví. Jejich materiál je stoprocentně recyklovatelný a odolný proti špíně a vodě.

Certifikované papírové tašky

Nebělené papírové tašky jsou vyrobeny ze surovin pocházejících výlučně z odpovědného lesního hospodářství. Tašky jsou plně recyklovatelné, biologicky rozložitelné a certifikované společností Forest Stewardship Council, což dokládá logo FSC.

Termotašky

Pro přepravu chlazených a mražených výrobků nabízí Lidl ve svých prodejnách termotašky určené k opakovanému použití. Chladicí efekt zajišťují izolační materiály a cirkulace vzduchu mezi několika vrstvami folií.

Nabídku tašek ohleduplných k životnímu prostředí bude Lidl postupně rozšiřovat.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl otevřela prvních 14 prodejen v České republice v červnu 2003. V průběhu jejího působení na českém trhu rozšířila obchodní síť na 233 prodejen. Blízkost prodejen k zákazníkům a jednoduchost prodeje jsou základem úspěchu společnosti. Prodejny Lidl jsou specifické svou vysokou funkčností, účelovostí, příjemným a čistým prostředím. Jasné a přehledné rozdělení jednotlivých uliček umožňuje zákazníkovi rychlou a jednoduchou orientaci.

Filosofie prodeje společnosti Lidl je založena na vlastních produktech prodávaných pod vlastními značkami. Veškerý sortiment zboží podléhá neustále přísné kontrole kvality a pouze dodavatelé, kteří tyto vysoké normy kvality splňují, mohou své zboží do Lidlu dodávat. Důležitou zárukou čerstvosti všech potravin je krátká dodací cesta a okamžitá překládka zboží.

Společnost Lidl pro své zákazníky připravuje pravidelné tematické týdny. Kromě potravinářského sortimentu jsou v rámci těchto akcí nabízeny také potřeby pro domácnost, kancelář, sport, zábavu nebo kutilství.