Objemy vkladů i úvěrů mBank loni výrazně narostly, hrubý zisk dosáhl 339 mil. Kč

Praha, 28. dubna 2017 – Česká mBank v loňském roce zaznamenala výrazné navýšení čistých bankovních výnosů na 973 mil. Kč. Objem vkladů v bance stoupl na celkových 34,4 mld. Kč, objem úvěrů přesáhl 20 mld. Kč. Hrubý zisk před zdaněním dosáhl výše 339 milionů korun, do konce roku 2016 se pro mBank rozhodlo 629 000 klientů.  

mBank v České republice zaznamenala výrazný nárůst čistých bankovních výnosů, a to meziročně o 22 % na celkových 973 mil. Kč. Podobným tempem, tedy oproti roku 2015 o téměř 21 %, rostl také objem vkladů, a to na 34,4 mld. Kč. Objem úvěrů poprvé přesáhl hodnotu 20 miliard korun, což byl nárůst o bezmála 10 % oproti roku 2015. Spotřebitelské úvěry rostly o více než 12 %, hypotéky o téměř 10 %. mBank díky tomu v České republice dosáhla zisku před zdaněním ve výši 339 mil. Kč, což je nárůst o 22 % oproti roku 2015. Tento zisk byl podepřený zejména zmíněným meziročním nárůstem čistých bankovních výnosů o 22 % a také výnosem ve výši 215 mil. Kč z prodeje podílu ve společnosti Visa International. K poslednímu dni loňského roku se pro mBank v České republice rozhodlo celkem 629 000 klientů, což znamená, že banka loni získala více než 56 tisíc nových zákazníků a zaznamenala tak meziroční nárůst o bezmála 10 %.

V roce 2016 mBank představila nové produkty. Jedním z nich je mKonto pro děti, které je určené pro děti již od narození do 15 let, přičemž dětští klienti mohou od 8 let věku  mít svou vlastní debetní kartu k tomuto účtu, dalším pak mKonto #navlastnitriko pro mladé klienty ve věku 15 až 18 let, kteří si ho mohou sjednat sami bez nutnosti souhlasu rodičů, respektive zákonných zástupců. V loňském roce pak mBank zařadila do své stálé produktové nabídky unikátní První mPůjčku v mBank na vyzkoušení, která nabízí vždy roční splatnost vypůjčené částky mezi 10 tis. a 40 tis. Kč, a to s transparentním poplatkem pouze ve výši 2 % z vypůjčené částky.

 

O mBank:

mBank je inovátorem v oblasti internetového a mobilního bankovnictví v České republice a díky tomu, že se pro ni rozhodlo již více než 600 000 klientů a její produkty se pravidelně umísťují na nejvyšších příčkách v hodnoceních klientů a výhodnosti pro klienty. Mezi produkty mBank patří kromě osobních a spořicích účtů také kreditní karty, spotřebitelské půjčky a hypoteční úvěry. V České republice působí mBank jako organizační složka mBank S.A., která je členem skupiny Commerzbank.