Mediální skupina MAFRA za rok 2016 opět zisková s EBITDA 368 milionů korun

Mediální skupina MAFRA, jeden z nejsilnějších mediálních domů v ČR, dosáhla v roce 2016 celkové EBITDA ve výši 368 milionů Kč, při celkovém obratu (včetně rádií) 3 462 milionů Kč.  Skupina zvyšovala svůj výkon prakticky ve všech segmentech. Za kvalitním výsledkem stojí především dobré výkony inzertních tržeb v oblasti printu a jejich podstatné zvýšení v on-line segmentu, který je stabilně důležitým zdrojem vysoké efektivity celého vydavatelství. K nárůstu obratu došlo také v digitálu, kdy společnost  ACOMWARE poprvé překonala hranici obratu 100 milionů Kč za rok. Stabilní výkonnost, včetně ziskovosti v řádu desítek milionů korun, si udržela rozhlasová skupina na  čele s Rádiem Impuls – nejposlouchanější stanicí v ČR. Vedle tradičních formátů se loni dařilo dobře rozvíjet i ty nové, mezi něž patří například videoobsah, do nějž směřuje část investic společnosti.

MAFRA Slovakia vytvořila pozitivní EBITDA ve výši 371,5 tisíce eur, při výnosech ve výši 7,6 milionu eur a na tržbách loni zaznamenala 8% nárůst.

„K dobrému hospodářskému výsledku společnosti MAFRA, a.s., za rok 2016 výraznou měrou přispěly v minulosti realizované restrukturalizační kroky v rámci silného procesu změn a z toho vyplývající vysoká efektivita řízení v rámci celého vydavatelství. V případě tiskáren v Čechách i na Moravě pak také lepší efektivita výroby vlastních i externích tiskových zakázek, a to jak tuzemských, tak zahraničních,“ shrnuje Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s., a dodává: „Z výsledků je zřejmé, že úspěchů jsme dosáhli ve všech oblastech mediálního byznysu. A právě diverzifikace našich produktů, a tím pádem i zdrojů příjmu, byla hlavní příčinou pozitivního výsledku hospodaření i v roce 2016.“

MAFRA si mezi TOP 3 vydavateli udržela stabilní čtenost bez pomoci fúzí nebo akvizic nových titulů

    • Deníky MF DNES a Lidové noviny si zachovaly svoji silnou pozici i díky novým seriálovým projektům. Lidové noviny navíc v konkurenci 191 titulů z 27 zemí získaly již potřetí prestižní ocenění „Magazín roku“ (European Newspaper Award) za stylový magazín Esprit.
    • V oblasti tiskových titulů také bodovaly kontinuálně rostoucí prodeje týdeníku TÉMA. Loni předstihl tradiční tituly ve svém segmentu a stal se nejprodávanějším zpravodajským týdeníkem v ČR. V soutěži Časopis roku 2016 Unie vydavatelů zvítězil v kategorii Svět a společnost a byl stříbrný v absolutním pořadí celé soutěže.

 

  • Deník Metro a týdeník 5plus2, celostátní tituly distribuované zdarma, dosáhly čtenosti nad 450, respektive nad 800 tisíc čtenářů na vydání a představují stále oblíbenější a ekonomicky dostupné inzertní řešení pro řadu zadavatelů reklamy.

 

V on-line oblasti se dařilo obchodně rozvíjet i inovovat

    • Portál iDNES.cz v říjnu 2016 překročil hranici 1 milionu publikovaných článků.
    • Web Rajče.net získal svého miliontého registrovaného uživatele.
    • Pořad Rozstřel byl uveden v novém studiu iDNES.cz.

 

  • Díky akvizici společnosti Adinternet se rovněž podařilo dále zvýšit návštěvnost realitního webu reality.idnes.cz.

 

  • Loni na podzim začala MAFRA také pracovat na restrukturalizaci, respektive sjednocení zdrojů a výroby, svých platforem vytvářejících videoobsah, tj. iDNES.TV, Playtvák.cz a hudební TV Óčko.
  • Playtvák.cz se loni začal více profilovat jako zábavný portál. Zahájil přípravu na první hraný seriál s názvem Single Lady, který po svém uvedení v roce 2017  dosáhl průměrné sledovanosti 200 tisíc diváků na díl.
  • Digitál loni dosáhl signifikantního nárůstu obratu, k němuž přispěl zejména výsledek společnosti ACOMWARE. Ta v roce 2016 poprvé překonala hranici obratu 100 milionů Kč za rok a ve srovnání s rokem 2015 zaznamenala nárůst obratu o 390 % (tato společnost nefigurovala v obratu 2015 po celý rok).   
  • Aplikace Portmonka, která uživatelům umožňuje nahrávat věrnostní a klubové karty do chytrých mobilů, v uplynulém roce překročila hranici 1 milionu vložených věrnostních karet.

TV Óčko potvrdilo pozici nejsilnější hudební televize v ČR

  • Stanice Óčko se svými třemi televizními kanály v roce 2016 potvrdila pozici nejsilnější hudební televize v ČR a svými aktivitami zaujímá stále silnější pozici ve světě sociálních sítí a eventů. Souhrnný podíl televizních kanálů Óčka na sledovanosti v cílové skupině 15–69 let loni dosáhl 1,32 %, v mladší cílové skupině 15–34 let dokonce 2,10 %.
  • Díky vyprofilování značky směrem k cílové skupině teenagerů a jejímu propojení s aktuálními YouTube ikonami dokázala TV Óčko na události pořádané pod svou hlavičkou přilákat více než 100 tisíc návštěvníků. Eventy se tak pro společnost staly významným zdrojem příjmů.
  • V roce 2016 posílil i kanál Óčko Gold a jeho aktivity jako zdroj zábavy pro střední věkovou kategorii. 

Rádio Impuls je stále nejposlouchanější stanicí v ČR

  • Pilířem stabilní výkonnosti rozhlasové  skupiny, včetně ziskovosti v řádu desítek milionů korun, bylo i v roce 2016 Rádio Impuls – již více než 11  let nejposlouchanější rozhlasová stanice v ČR. Impuls si každý týden naladí téměř 2  miliony posluchačů a od konkurence jej dělí dostatečný náskok o více než 300 tisíc posluchačů.
  • Třetím rokem se na vlnách AM objevuje také stanice Český Impuls – bonusová stanice, která přináší posluchačům české písničky z 60. až 80. let a za dobu své existence si našla už více než 20 tisíc posluchačů denně.
  • V regionu Prahy si na poli rockové hudby velmi dobře vede rádio RockZone 105,9, které si denně naladí skoro 40 tisíc Pražanů.

MAFRA Slovakia potvrdila pozitivní trend a opět dosáhla vysokou EBITDA 

    • Za rok 2016 dosáhla mediální skupina MAFRA Slovakia pozitivní EBITDA ve výši 371,5 tisíce eur, při výnosech ve výši 7,6 milionu eur. Na tržbách loni zaznamenala 8% nárůst. Skupina se zaměřila především na rozvoj již existujících projektů. Rovněž začala pracovat na zavedení nového systému zpoplatněného obsahu.

 

  • Prodej všech titulů mediální skupiny MAFRA Slovakia v uplynulém roce byl stabilní.