Co je to Facebook Blueprint a jak může pomoci v rozvoji podnikání?

Každý majitel malé firmy si pravděpodobně pamatuje okamžik, kdy se poprvé podíval na Facebook nebo Instagram jako na platformu, jež by mu umožnila ekonomický růst. Důvody, proč používat reklamní nástroje, jsou různé: oslovování nových zákazníků, plánování a uvádění nových produktů na trh, informace o slevách, zvyšování povědomí o značce – a seznam pokračuje. Zatímco některé kroky při tvorbě reklam na Facebooku jsou intuitivní, jiné se mohou zdát velmi složité.

Začít s reklamními nástroji na Facebooku je pro rozvoj podnikání neocenitelným krokem. Pro malé firmy a jejich vedení, které má na starosti bezpočet dalších úkolů, však může být správa Facebookové reklamy náročná. Abychom pomohli milionům firem po celém světě zorientovat se, spustili jsme v roce 2015 program Facebook Blueprint.

Projekt Blueprint učí firmy zvládnout digitální prostředí třemi hlavními způsoby:

  • eLearning Blueprint: Kurzy, které lze projít za pouhých 15 minut. Zahrnují bohatou škálu témat – od „Vítejte v marketingu na Facebooku“, přes „Tvorba facebookové stránky“, až po „Porozumění Multi-Touch Attribution“ a „Využití Facebook Pixel pro měření, optimalizaci a sestavování skupin příjemců kampaní“. Pro každou úroveň dovedností máme zajímavou radu.
  • Blueprint Live: Interaktivní výukový program pro klienty a agentury, který učí, jak na Facebooku a Instagramu dělat marketing.
  • Certifikace Blueprint: Sada profesionálních osvědčení, která je možné získat po úspěšném absolvování zkoušek. Prokazují vysokou způsobilost v používání platformy Facebook.

Chceme pomoci všem obchodníkům, aby mohli s úspěchem využívat marketingové služby na Facebooku a Instagramu, a to prostřednictvím platformy Blueprint pro e-learning a dalších nových vzdělávacích příležitostí, jakými je například certifikace Blueprint„, říká Robert Bednarski, Country Director společnosti Facebook pro region střední a východní Evropy.

Jedinou podmínkou k používání Blueprint je vlastnit facebookový účet. Díky otevřenému přístupu má Blueprint po celém světě (ve více než 150 zemích) více než 1,5 milionu uživatelů, kteří již absolvovali více než 3,5 milionu online kurzů.

Kromě malých a středních firem využívají platformu Blueprint agentury pro soutěžní výzvy a vstupní zaškolovací programy, nebo například neziskové organizace jejím prostřednictvím poskytují školení dobrovolníkům, kteří jsou pak schopni efektivněji získávat příspěvky dárců. Digitální agentury a inzerenti usilují o certifikace Blueprint, aby klientům prokázali své znalosti ve využívání Facebooku.

„Jednou z nejčastějších věcí, kterou značky a agentury poptávají, je další vzdělávání. Víme, že technologie sbližují lidi, pro podniky ovšem mohou být také obrovskou příležitostí, jak nalézt nové zákazníky. Facebooková platforma Blueprint poskytuje firmám nástroje a školení potřebné k tomu, aby zjistily, jak může Facebook pomoci v rozvoji podnikání a jak je může propojit prakticky s kýmkoliv na světě“, vysvětluje Patrick Harris, viceprezident Facebooku pro agenturní rozvoj.

Chcete-li se dozvědět více o Facebook Blueprint, navštivte naše webové stránky facebook.com/blueprint. Další tipy a triky, stejně jako příběhy a rady od ostatních fanoušků Blueprint, kterým platforma pomáhá rozvíjet byznys, můžete také nalézt při sledování našich profilů na Facebooku a Instagramu.

O společnosti Facebook.

Facebook je jednou z největších sociálních sítí na světě. Službu používá 1,5 miliardy aktivních uživatelů. Založil ji v roce 2004 tehdejší student Harvardu Mark Zuckerberg. K původně pouze univerzitní studentské síti se od srpna 2006 může připojit kdokoli na světě starší 13 let. V USA je Facebook jedničkou pro on-line sdílení fotografií s více než 60 miliony nahraných fotografií týdně. Je plně přeložen do osmdesáti čtyř jazyků.