Blíží se Vánoce a pro přepravce začíná nejsložitější období roku. Začátek nákupní mánie začal už od poloviny listopadu, což souvisí s akcí Black Friday, kdy celá řada obchodníků nabízí výrazné slevy. Společnost PPL zaznamenala v listopadu nárůst přepravených zásilek o 48 % oproti loňskému roku a minimálně stejný nárůst je očekáván i v předvánočním období.
Více než 243 tisíc rozvezených balíků za den. To je nejvyšší číslo, na které zatím letos PPL v největší předvánoční špičce dosáhlo. Oproti průměrnému objemu zásilek v průběhu roku jde o stoprocentní nárůst. Společnost navíc eviduje každoroční nárůst zájmu zákazníků o nákup, resp. doručování skrze kurýrní služby. PPL se snaží s tak výrazným nárůstem bojovat všemi možnými cestami. „Nárůst je enormní a vzhledem k tomu, že i přes rok sháníme zaměstnance velmi těžko, pomáháme jak v depech, tak při rozvážení úplně všichni. Účetními a administrativou počínaje a nejvyšším vedením konče,“ říká Petr Chvátal, generální ředitel společnosti PPL.
Tak velké množství balíků si vybírá svou daň. I přes veškerou snahu není v silách PPL doručit všechny zásilky ve standardním čase. „Přestože jsme aktivovali všechny i záložní síly, zhruba 10 % balíků, a to jak při převzetí, tak při dodání, je zpožděno o dva dny. Objemy musíme rozložit do více dnů. Nejvíce kritické je pondělí a úterý, protože se kumulují objednávky z pátku a víkendu. Toto rozložení do více dnů je cílená akce v zájmu udržení funkčnosti našeho systému. Jinak to bohužel v těchto dnech zkrátka nejde,“ doplňuje Chvátal.
Vánoční dárky budou včas
Nárůst poptávky je patrný u všech zákazníků PPL. Přepravní společnost zároveň eviduje i výrazný nárůst klientů, kteří přes rok využívají služby konkurence, ale právě v tomto hektickém období, se obrací na PPL. Přesto podle vedení společnosti nadále platí, že pokud si lidé objednají vánoční dárky do 21. prosince, tak se jich před Štědrým večerem dočkají. „Ano, doručení pod stromeček je pro nás priorita. Pokud ale můžeme zákazníkům radit, využívejte co nejvíce naše ParcelShopy, kterých je po republice více než 1 300. Zvyšujete tím v těchto krušných dnech svou šanci na včasné doručení,“ radí Chvátal.
Společnost PPL prosí své zákazníky o pochopení. „Všechny naše kapacity jsou plně vytíženy a za případnou prodlevu v doručení se velmi omlouváme. Můžeme se zaručit, že hledáme všechny možné způsoby, jak zásilky doručovat v co nejbližších termínech. Pracujeme ve třísměnném provozu i přes víkendy. Snažíme se dělat maximum ke spokojenosti našich zákazníků,“ uzavírá Petr Chvátal s tím, že je však třeba počítat i s rizikem nečekaných kalamit v zimě. Například zpoždění jednoho kamionu mezi pobočkami a centrálním překladištěm o tři hodiny způsobí zpoždění téměř tří tisíc zásilek o jeden den.
O společnosti PPL CZ
Společnost PPL CZ je součástí divize DHL Parcel Europe. PPL CZ se specializuje na vnitrostátní přepravu pro firmy a podnikatele, kde je jedničkou na trhu a na mezinárodní balíkovou přepravu v rámci skupiny DP DHL Group. Od roku 2011 rozšířila společnost PPL CZ služby o vnitrostátní přepravu palet dvěma produkty Firemní a Soukromá paleta pod značkou PPL Sprint. PPL CZ zaměstnává 800 pracovníků a 1200 řidičů, kteří doručí více než 25 milionů zásilek ročně. Disponuje 24 depy a největší sítí výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, kterých je více než 1300 po celé České republice.
DHL Parcel Europe je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group, která je se současnými 500 tisíci zaměstnanci jedním z největších globálních zaměstnavatelů. Skupina působí ve více než 220 zemích a teritoriích. Nabízí specializovaná řešení pro rozvíjející se trhy a odvětví včetně e-commerce, technologického sektoru, zdravotnictví a biotechnologií, energetiky, automobilového průmyslu a maloobchodu. Deutsche Post DHL Group je díky tomu „Logistická společnost pro celý svět“. Skupina v roce 2016 vygenerovala obrat přes 57 miliard EUR.