Aktivita prezidentských kandidátů na Facebooku před volbami

Již na konci tohoto týdne, 12. a 13. ledna 2018, proběhnou volby nového českého prezidenta. Mezi hlavní aktivity kandidátů patří komunikace také prostřednictvím přidávání obsahu na jejich facebookové stránky. Výkonnostní agentura Performics se na tuto aktivitu zaměřila a jednotlivé prezidentské kandidáty sledovala v předvolebním období prostřednictvím svého patentovaného nástroje SocialTools. Nejvíce fanoušků má na Facebooku Miloš Zeman a za ním následují Michal Horáček a Jiří Drahoš. Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je Mirek Topolánek a Pavel Fischer. Nejrychleji roste počet facebookových příznivců kandidátovi Pavlu Fischerovi.

Výkonnostní agentura Performics sledovala v nejaktivnějším období kandidatury facebookové stránky 9 českých prezidentských kandidátů (Miloš Zeman, Mirek Topolánek, Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Pavel Fischer, Petr Hannig, Jiří Hynek a Vratislav Kulhánek).

Graf_Počet fanoušků facebookových stránek kandidátů.jpg

Graf: Počet fanoušků facebookových stránek prezidentských kandidátů (stav ze dne 8. ledna 2018)

Největší počet fanoušků má Miloš Zeman (téměř 103 000), následuje Michal Horáček, Jiří Drahoš (zhruba stejný počet fanoušků, přes 82 000) a Pavel Fischer (více než 28 000). Naopak nejméně má Petr Hannig (necelých 1200) a Vratislav Kulhánek (necelých 1600).

Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je Mirek Topolánek a Pavel Fischer.

Graf_Počet nových fanoušků_kandidáti.jpg

Graf: Počet nových fanoušků (období od 5. ledna do 8. ledna 2018)

Ve sledovaném období nejrychleji rostl počet fanoušků kandidáta Pavla Fischera (o více než 4400), dále Michala Horáčka (téměř o 2500). Naopak Petr Hannig a Vratislav Kulhánek nemají příliš nových fanoušků.

Graf_Aktivita fanoušků_kandidáti.jpg

Graf: Aktivita fanoušků – počty likes, komentářů nebo sdílení obsahu (od 5. ledna do 8. ledna 2018)  

Absolutně nejvíce aktivní jsou fanoušci Pavla Fischera. Fanoušci Michala Horáčka a Mirka Topolánka jsou se svou aktivitou na facebookových stránkách v těsném závěsu. Nejméně aktivní jsou fanoušci opět Petra Hanniga a Vratislava Kulhánka.

Co je SocialTools a jak funguje?

SocialTools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. SocialTools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.  

O agentuře Performics

Agentura Performics je jakožto původní agentura zaměřující se na výkonnostní marketing hlavní hnací silou pro růst příjmů mnoha nejobdivovanějších značek na světě. Napříč svou rozsáhlou globální sítí pokrývající 57 zemí využívá agentura Performics data, technologie a talent k vytváření a proměňování poptávky spotřebitelů, kdekoliv je vyjádřena — v oblasti vyhledávání, sociálních médií, display reklamy, obchodu a offline kanálů. Posláním agentury Performics je neúnavná snaha o dosahování výsledků. Agentura Performics má hlavní sídlo v Chicagu, patří do skupiny Publicis Media a má kanceláře v rámci sítě Publicis One. Pro více informací navštivte www.performics.com.

 

Pro další informace kontaktujte:

 

Tomáš Iľko

Senior PR Consultant

E-mail: tomas.ilko@double-u.cz

Tel.: +420 733 529 496

www.double-u.cz

Adéla Kubaštová

PR Consultant

E-mail: adela.kubastova@double-u.cz

Tel.: +420 739 496 293

www.double-u.cz

 

Reklamy