Televize, přátelé, sex, alkohol. Co jsme ochotni obětovat za smartphone?

Praha, 16. února 2018: Společnost Huawei, třetí největší výrobce smartphonů na světě, si v rámci valentýnské kampaně #stalespolu nechala zpracovat rozsáhlý průzkum zaměřený na užívání smartphonů, jejich roli v našem životě a v osobních vztazích. Co všechno bychom byli ochotni obětovat, abychom mohli používat svůj smartphone? Společenský život? Televizi? Sladkosti? Alkohol? Sex?

V současné době jsme stále více odkázání na svůj chytrý mobilní telefon, který je pro velkou část z nás „prodlouženou rukou“ a takřka nenahraditelným pomocníkem. V souvislosti s tím jsme ve prospěch svého smartphonu ochotni obětovat čím dál více. Čeho všeho jsme ochotni se vzdát, abychom si mohli ponechat svůj smartphone? Průzkum, který si nechala zpracovat společnost Huawei, nám na řadu otázek odpověděl.

Čeho jsme ochotni se vzdát? Sladkostí, alkoholu nebo televize

Ze zkoumaných věcí by se nejvíce Čechů, konkrétně 70 %, na jeden měsíc vzdalo pro svůj smartphone sladkostí. V rámci průměru všech dvanácti sledovaných zemí by sladké oželilo 68 % uživatelů. Alkohol by na půl roku omezilo 69 % Čechů, a dokonce 76 % všech dotazovaných uživatelů z regionu. Za celý region se jedná o položku, kterou by za smartphone obětovalo největší procento dotazovaných. Se sledováním televize by ve prospěch svého smartphonu přestalo 64 % Čechů a až 71 % Evropanů.

Co nejsme ochotni obětovat? Sex nebo společenský život

Nejméně Čechů by podle průzkumu obětovalo společenský život (setkávání se s přáteli), když za svůj smartphone by své přátele vyměnil jen každý pátý (20 %), co se regionálního průměru týče jedná se o 26 %. Dále by se Češi ve prospěch smartphonu neradi vzdali sexu, který by šest měsíců oželilo jen 24 % z nich, stejně je na tom evropský průměr. Počítače by se vzdalo 43 % Čechů a 53 % Evropanů. Šest měsíců bez randění a rok bez dovolené by za smartphone vyměnilo 44 % Čechů (40 % respektive 36 % Evropanů). Vůbec nejméně lidí, kteří mají děti do 12 let, bylo ochotno se vzdát hraní s nimi, a to 3 % Čechů a 10 % Evropanů.

„Mobilní telefon se stal velmi důležitým komunikačním kanálem pro udržování vztahů s přáteli a v rodině a také pro navazování nových vztahů,“ komentuje pro Huawei výsledky výzkumu Petr Lupač, sociolog z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. „Tato „zakořeněnost“ má samozřejmě svoji odvrácenou stránku – třetina respondentů si myslí, že jsou na svém telefonu závislí a zhruba polovina respondentů tvrdí, že tráví na telefonu příliš mnoho času a snaží se s tím něco dělat. V tomto ohledu přináší výzkum dvě dobré zprávy. Tou první je, že v ČR podle tohoto výzkumu nejsou chytré telefony natolik „zakořeněny“ v každodenním životě jako v celku sledovaných zemí (méně Čechů čte v posteli, je pro ně méně důležitý pro koordinaci rodinného života, méně Čechů tvrdí, že smartphone hraje v jejich životě významnou roli a více Čechů si také dovede představit svůj život bez mobilního telefonu).

Někdo tvrdí, že smartphony zabíjí romantiku ještě rychleji, než je stihneme vytáhnout z kapsy. Ale výzkum odhaluje také pozitivní vliv chytrých telefonů – umožňují nám snadný, důvěrný kontakt s partnerem prostřednictvím hlasových hovorů a textovek. Průzkum společnosti Huawei mimo jiné potvrzuje, že smartphony jsou vhodným nástrojem pro udržení vztahů s našimi blízkými, přičemž ve skutečnosti jsme spojeni s lidmi, nikoliv s přístroji.

Průzkum zpracovaný pro Huawei společností Ipsos probíhal mezi respondenty v 12 krajinách střední a východní Evropy, kromě České republiky v Dánsku, Rakousku, Polsku, Maďarsku, Slovensku, Chorvatsku, Srbsku, Rumunsku, Bulharsku, Řecku, Turecku.

Více informací o produktech Huawei naleznete na https://consumer.huawei.com/cz/

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/
YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2016 se společnost umístila na 3. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Šestnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.

Reklamy