V programatické síti R2B2 je už 50 vydavatelství

Praha, 15.3.2018 – Po více než dvou letech fungování se v digitální reklamní síti společnosti R2B2 nakupuje online reklama napříč 50 českými mediálními domy, televizními společnostmi a menšími vydavateli. Toto číslo se bude podle společnosti dále zvyšovat.

Reklamní síť R2B2 Multiscreen, která je postavena na principu programatického nákupu reklamního prostoru, si za svou dobu fungování dokázala vytvořit portfolio zahrnující 385 webů a 11 televizních stanic. Online reklama v síti se tak dostává na všechny hlavní obrazovky, včetně televizní.

Počítač stále hlavní obrazovkou, mobil u poloviny vydavatelů

Počítač prozatím zůstává dominantní obrazovkou pro vydavatele, 80 % z nich monetizuje svůj prostor programatickou cestou právě přes počítač. Prodej reklamního prostoru na mobilních obrazovkách využívá polovina všech připojených vydavatelů, konkrétně 52 %. Jednatel společnosti Martin Čelikovský si je však jistý, že toto číslo poroste: „Vidíme zde velkou příležitost pro další růst. Zadavatelé reklamy už ví, jak zacházet ve svém komunikačním mixu s mobilní návštěvností a proto obliba těchto formátů roste,” a dále dodává „v tomto roce by měla mobilní reklama výrazně posílit. Už v loňském roce se podle sdružení IAB Europe zasadila o velký podíl na růstu online reklamy.”

2018-03-15 18_42_28-V programatické síti R2B2 je už 50 vydavatelství - tisková zpráva - Google Docs.png

Obr. Podíl vydavatelů, kteří nabízejí reklamu na daném zařízení v síti R2B2 Multiscreen 

Od rušivých reklam k nativní

S aktuálními zprávami o blokování rušivých reklam spoléhá R2B2 na vyšší investice zadavatelů do nativní reklamy. Tu podle společnosti využívá v její síti přesně polovina vydavatelů. Podle Martina Čelikovského je programatický trh už vyspělý: „Aktuálně dostupné formáty na českém trhu mají již své silné zastoupení a proto neočekáváme, že by měly přicházet nové, zvlášť když vezmeme v úvahu rozhodnutí některých subjektů omezovat agresivní formáty reklamy. Proto i zadavatelé se budou více otáčet k nativním formátům, které lze použít napříč obrazovkami.”

2018-03-15 18_42_36-V programatické síti R2B2 je už 50 vydavatelství - tisková zpráva - Google Docs.png

Obr. Podíl vydavatelů nabízejících jednotlivé online formáty v síti R2B2 Multiscreen

7 let RTB v Česku

Nákup displayové reklamy aukčním modelem odstartovala v Česku společnost iBillboard, která jako první připojila své SSP do zahraničí. Záhy začalo u nás aktivně operovat také nejvýznamější evropské DSP od společnosti Adform. V loňském roce do programatického světa vstoupila v plné síle největší česká online společnost Seznam a letos to bude již třetí rok, kdy čeští televizní vysílatelé, dohromady se společností Hybrid company, rozvíjejí online nákup reklamního prostoru na televizních obrazovkách.

 

Reklamy
Označeno tagem