Lidl sníží množství plastů ve svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

Společnost Lidl Česká republika přichází s ambiciózním plánem na snížení plastů ve svých prodejnách. Do roku 2025 chce snížit množství plastů u svých privátních značek o 20%  a dále pak mít do roku 2025 všechny plasty 100% recyklovatelné.

Lidl tímto rozhodnutím pokračuje v naplňování cílů, které se vytyčil coby společensky odpovědná firma v oblasti životního prostředí. „Přispět ke snížení spotřeby plastů je jedním z našich dlouhodobých závazků. Zároveň chceme nakládat s obaly a plasty tak, aby našly další využití. Proto chceme postupně využívat pouze obaly pouze z recyklovatelného materiálu,“ říká k plánu Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.

První krok učinil Lidl před rokem, kdy ustoupil od prodeje jednorázových igelitových tašek. Postupně se také snaží omezovat množství obalů u nabízeného zboží, například spotřebního, a to tam, kde odstranění plastového obalu není na úkor kvality. Nyní se na redukci plastů zaměří ještě výrazněji.

Společně se svými dodavateli také Lidl bude v následujících letech pracovat na tom, aby všechny plastové obaly u jeho privátních značek  byly do roku 2025 stoprocentně recyklovatelné.

O co největší recyklaci se společnost snaží již dnes. Za rok 2017 vyprodukovala ve všech svých prodejnách a logistických centrech 77.034 tun odpadu, z něhož zrecyklovala 68.881 tun, tedy 90 % veškerého odpadu. Zbylých 10 % pak tvořil směsný komunální odpad z odpadkových košů u prodejen či v zázemí prodejen a skladů. Největší podíl na recyklovaném odpadu přitom tvořil papírový kartón, a to cca 73 %.  

Na životní prostředí dbáme jak v sortimentu, tak při stavbě našich budov, i v každodenních  procesech,“ doplňuje Pavel Stratil.

Šetrně k životnímu prostředí se Lidl snaží chovat i v dalších oblastech. V nových prodejnách proto využívá ekologičtější technologie, využívající například přírodní chladiva nebo odpadní teplo, samozřejmostí je LED osvětlení. Technologie, které fandí životnímu prostředí, jsou postupně zaváděny také do všech 4 logistických center společnosti, která fungují v Brandýse nad Labem, Cerhovicích, Měříně a Olomouci. I díky tomu získal Lidl koncem loňského roku po auditu řízení spotřeby energie pro všechny své prodejny, logistická centra i centrálu certifikát ISO 50001. V neposlední řadě odebírá Lidl část elektrické energie vyrobené z obnovitelných zdrojů. V návaznosti na to podporuje také rozvoj elektromobility v České republice a v minulém roce začal instalovat rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u svých prodejen.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 236 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na:

http://www.lidl.cz

http://www.facebook.com/lidlcesko

http://www.instagram.com/lidlcz

http://www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

 

Reklamy
Označeno tagem