SEO je cesta, nikoliv cíl: přes šedesát procent návštěv webových stránek jde z vyhledávačů – nestačí jen vložit klíčová slova v prvním pádu

Praha, 12. dubna 2018 – Podle studie Google Click-Through Rates in 2017 společnosti Ignite Visibility klikne na první pozici organického vyhledávání (bez placené pozice) 20,5 procenta uživatelů, na druhou pozici shodně už jen 13 procent. A na dalších pozicích klesá počet lidí, kteří na nabízené stránky kliknou, na pouhé jednotky procent. Z těchto čísel je jasné, že Search Engine Optimization – optimalizace obsahu pro vyhledávače – je klíčem k vysoké návštěvnosti stránek.

Dnes si každý podnikatel i drobný živnostník zřizuje vlastní webovou stránku. Některý má jen statickou informaci o svých produktech či službách s kontaktními údaji na provozovnu. Jiný může mít interaktivní stránky s mnoha úrovněmi, dynamickými prezentacemi, formuláři či on-line poradnami a e-shopem. Technicky mohou mít podnikatelé webové stránky různé. Všichni ale potřebují, aby jejich stránky navštěvovali zákazníci. Ti chodí až v 60 procentech případů z vyhledávačů, takže pokud se stránky podnikatelů neobjeví na čelných příčkách, jsou druzí. A to doslova.

Řešení tohoto problému nabízí zkratka SEO. Velice zjednodušeně lze říci, že se za ní skrývá optimalizace obsahu stránek tak, aby byly v co největší shodě s klíčovými parametry určitého hledaného obsahu. A aby je potenciální zákazníci intuitivně našli.

„Například nestačí vložit název ,Produkt XD-007‘. Je třeba doplnit, zda jde o vrtačku, bagr, nebo přípravek na růst vlasů,“ popisuje časté nedostatky, se kterými se setkává při auditech webových stránek, Rudolf Krčmář, analytik společnosti ECOMMERCZ, která se zabývá on-line marketingem.

Google si také „nepřečte“ fotografie produktů. Tudíž v ideálním případě má mít každý produkt svoji podstránku s optimalizovaným popisem slovy, pod kterými by je mohl potenciální zákazník hledat. Dále každá zajímavá kategorie produktů by měla mít svou konkrétní stránku, tzv. landing page. Kupříkladu, pokud web prodává barvy, tak jedna kategorie může být barvy na železo, druhá barvy na dřevo, dále barvy na papír či barvy na beton. Nicméně může existovat i neformální, zato zákazníky často zadávaný parametr, a to jsou třeba ekologické barvy. Pak je potřeba takovou fiktivní kategorii vytvořit.

Díky tomu, že je SEO velice důležité, nabízí jeho řešení řada velkých firem i soukromých poradců. „SEO se bohužel stalo kouzelným zaklínadlem a mnohé poradenské firmy a konzultanti v něm vidí cestu k snadnému výdělku. Zneužívají nedostatečných vědomostí a zkušeností podnikatelů, kteří nemají na své straně odborníka, které by jim poradil, a nabízejí jim nesplnitelné výsledky,“ varoval před pochybnými nabídkami Rudolf Krčmář.

Proto je nutné dobře si vybrat firmu, která opravdu umí nastavovat a upravovat obsah stránek. Asi nejspolehlivějším rádcem při výběru jsou reference zrealizovaných projektů. Zpozornět by zadavatelé měli při neobvykle nízké ceně, krátké realizační době nebo garanci jakýchkoliv výsledků vázaných na pozici ve vyhledávání. Pro opravdu dobré SEO je nutné absolutní pochopení podnikatelova prostředí, vhled do jeho činnosti a znalost konkurence. Nestačí jen vložit dostatek klíčových slov, ideálně v prvním pádu. Většinou je nutné měnit strukturu webu a upravit kód stránek. A to vyžaduje hodně kvalifikované práce, dostatek času a odpovídající peníze.

„SEO není krabička, která se zapne, a je to. Jde o dynamický proces, který je třeba neustále ladit. Upravovat on-page a off-page faktory podle změn v algoritmech vyhledávačů a doplňovat kvalitní obsah. Pak nese SEO výsledky,“ shrnul rozsah úprav při optimalizaci stránek Rudolf Krčmář. Ovšem ani sebelepší SEO nemusí zaručit podnikateli úspěch. Ten je třeba si poctivě odpracovat. Google ani Seznam nikoho neupřednostní na vrchních příčkách ve vyhledávaní, pokud nebude mít na stránkách kvalitní zboží, atraktivní služby či zajímavý obsah.

O společnosti ECOMMERCZ www.ecommercz.cz

Společnost vznikla v roce 2018 za účelem pomoci malým a středním firmám k jejich úspěšné prezenci na internetu. Nabízí CMS pro firmy, platformu pro e-shopy, vyhledávač produktů a správu firemního on-line marketingu. Snaží se tvořit produkty, které pomohou firmám různých velikostí uspět ve světě internetu. Cílem ECOMMERCZ je vytvářet aplikace tak, aby respektovaly nejnovější trendy, skvěle vypadaly a jejich užívání bylo co nejjednodušší a dovolilo klientům soustředit se na rozvoj jejich vlastních produktů a služeb.

ECOMMERCZ zároveň přebírá správu ABC Českého Hospodářství a mění značku na ABC.CZ s úmyslem vytvořit během několika let největší vyhledávač produktů a služeb v ČR.

 

Reklamy