Plzeňský Prazdroj opět navýšil export, Pilsner Urquell překročil hranici milionu hektolitrů

Praha, 25. dubna 2018 – Piva z Plzeňského Prazdroje se těší stále větší oblibě nejen doma, ale i v zahraničí. Plzeňský Prazdroj v loňském roce prodal v zahraničí přes 4 miliony hektolitrů piv, o 8 procent více než v roce 2016. Dařilo se jak samotnému vývozu, který se zvýšil o 6 procent (celkem přes 1,5 milionu hl), tak i licenční výrobě. Ta vzrostla téměř o 13 procent na 2,6 milionu hl. Celkově tak loňské prodeje Plzeňského Prazdroje doma a v zahraničí přesáhly hranici 11 milionů hl.

Největší úspěch slaví Plzeňský Prazdroj v zahraničí s prémiovým ležákem Pilsner Urquell, jehož loňský export přesáhl 1 milion hektolitrů. Celkově se ho tak loni včetně domácího trhu vypilo 2,5 milionu hektolitrů. Plzeňskému Prazdroji se přitom spolu s ním daří úspěšně do světa vyvážet i jedinečnou českou pivní kulturu. „Zájem o  čepovaný plzeňský ležák ve světě trvale roste. Loni byl již téměř každý čtvrtý Pilsner Urquell v zahraničí načepován ze  sudu či tanku,“ říká generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage. Tankový Pilsner Urquell si lze v zahraničí vychutnat již v 90 hospodách a jeho objem meziročně vzrostl o 16 %.

Za rostoucí oblibou ležáku Pilsner Urquell v cizině je propracovaný program péče o kvalitu. Plzeňský Prazdroj každý rok vyškolí cca 30 nových zahraničních výčepních, aby čepovaný plzeňský originál chutnal všude po světě stejně dobře jako v prvotřídní české hospodě. Skupina takto proškolených výčepních expertů tzv. Brewery Tapsterů pak pod vedením staršího obchodního sládka Plzeňského Prazdroje pro mezinárodní trhy Roberta Lobovského školí další výčepní a pozvedává tak úroveň čepování plzeňského ležáku ve své i dalších zemích.

„Každá země má nějakou tradici čepování piva a místní výčepní se jí samozřejmě drží. Když jim ale poprvé někdo z Brewery tapsterů ukáže, jak správné čepování ovlivňuje výslednou chuť plzeňského piva, už jsou „naši“ a chtějí se také naučit správně čepovat český prémiový ležák,“ říká Robert Lobovský. „Nyní máme po celém světě 85 tapsterů, ambasadorů kvality plzeňského piva, a další přibývají. Zájem o ně je velký, průměrně hospodě nebo restauraci, kde čepuje tapster, vzroste výtoč o 18-30 %,“ doplňuje Robert Lobovský. Nejvíce jich pracuje ve Velké Britániii a Jižní Koreji. Školit se jezdí přímo do Plzně. Pravidelně začátkem října se pak setkávájí na Pilsner Festu, tj. oslavách výročí uvaření první várky Pilsner Urquell.

Nejvíce se loni vyvezlo ležáku Pilsner Urquell na slovenský, německý a jihokorejský trh. Posilovat prodeje v zahraničí bude Plzeňský Prazdroj i nadále. Kromě tradičních teritorií se zaměřuje na asijké trhy s velkým potenciálem. Od dubna zahájil pravidelný export do Číny, kde chce nabídnout Pilsner Urquell zejména v metropolitních oblastech. A skupina Asahi v dubnu tohoto roku převzala do vlastních rukou distribuci Pilsner Urquell na japonském trhu. „Zaměří se na export sudového piva a lahví. Pilsner Urquell má v Japonsku, stejně jako i jinde v Asii a po světě, pozici superprémiového produktu a tu budeme dále podporovat. Naším cílem není preferovat objem, ale nabídnout Pilsner Urquell ve skvělé kvalitě. Pečlivě proto spolu s Asahi volíme restaurace, ve kterých bude k dostání,“ říká Grant Liversage.

Poznámky pro editory

 

  • Plzeňský Prazdroj v roce 2017 doma a v zahraničí prodal přes 11 milionů hl; domácí výroba činila 7 mil hl, vývoz přes 1,5 mil hl a licenční výroba 2,6 milionu hl. S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2017.

 

 

Reklamy