Canon představuje na veletrhu FESPA Océ Touchstone, unikátní řešení pro vícevrstvý reliéfní tisk

 

Praha, 15. května 2018 – Na veletrhu FESPA 2018 (berlínské výstaviště Messe Berlin, 15. – 18. května, stánek A40/B40 v hale 3.2) představuje společnost Canon novinku Océ Touchstone. Jedná se o unikátní řešení pro tisk s efektem reliéfu, které se uplatní v digitální velkoformátové grafice, výrobě interiérových dekorací a obalů.

Nové řešení společnosti Canon umožňuje výrobcům grafiky, značení i dodavatelům dekoratérských služeb použití flatbed tiskárny Océ Arizona k tisku více vrstev, vystupujících z plochy pozadí. Výsledkem je tištěný efekt, který napodobuje povrchy s texturou, embosováním a umožňuje použití metalických akcentů a tisk plastického písma.

Océ Touchstone je komplexním řešením, které se skládá ze čtyř komponentů: plug-in nástroje pro návrhy v Adobe Photoshopu, řešení workflow ONYX Thrive, softwaru Océ Touchstone využívajícího technologii Océ ALPS (Advanced Layer Printing System) a velkoformátové flatbed tiskárny řady Océ Arizona 1200 nebo 2200.

Celý integrovaný systém byl pečlivě navržen tak, aby bylo možné snadno vytvářet kvalitní reliéfní tisk,
s jehož pomocí mohou dodavatelé profesionálních grafických produktů, výrobci obalů a výstavních stojanů nebo podniky v průmyslovém sektoru poskytnout vysokou přidanou hodnotu svým zákazníkům.

„Dodavatelé profesionálních grafických produktů a služeb hledají inovativní způsoby, jak se odlišit od svých konkurentů a nabídnout zákazníkům přidanou hodnotu. Designeři a zadavatelé náročnějšího tisku jsou zase stále více ochotni připlatit si za stylovější a působivější povrchovou úpravu,“ říká Mark Lawn, ředitel Graphics & Communications Group společnosti Canon Europe.

Tento trend se potvrdil také v nedávném průzkumu, který provedla společnost InfoTrends. Z výsledků šetření vyplývá, že 89 % všech zadavatelů tisku a 43 % dodavatelů profesionálních grafických řešení počítá s tím, že za texturovaný nebo reliéfní tisk zaplatí více.

„Materiály tištěné na zařízení Océ Arizona je nyní možné vylepšit unikátními texturami, nízkým reliéfem nebo metalickými akcenty, které upoutají pozornost a osloví zákazníky v nejrůznějších oblastech trhu, včetně výrobců značení, dekorací či obalů. Pro dosažení spolehlivého a přesného umístění bodů pro optimální výsledky reliéfního tisku, musí mít technologie flatbed dokonalé pozicování médií a přesné nanášení jednotlivých vrstev právě takové, jaké nabízí tiskárny řady Océ Arizona. Océ Touchstone přináší dodavatelům profesionálních grafických řešení možnost dodat nabízeným produktům prvek výjimečnosti a hmatový vjem,“ dále vysvětluje Mark Lawn.

Tisk různých povrchů i Braillova písma

Nové řešení Océ Touchstone lze využít k vytvoření celé řady povrchů s texturou – například vzhledu kamene, cihel, dřeva i dlaždic, a mají tak silný potenciál k využití v oblasti interiérových i exteriérových dekorací. Výrobci značení mohou tuto technologii také efektivně využít třeba pro tvorbu nápisů v Braillově písmu, embosování nebo pro reliéfní nápisy.

U technologie Océ Touchstone se návrh i design jednoduše vytváří pomocí plug-inu pro Adobe Photoshop. 3D náhled umožňuje uživatelům dopředu zjistit nutnost případných úprav, ať už jde o celkový vzhled nebo výšku reliéfu. Jakmile je design dokončen, převede se do formátu standardního souboru PDF. To usnadňuje sdílení pro samotnou výrobu.

Řešení pro workflow ONYX Thrive se stará o správu barev a předává informace Océ ALPS, tedy technologii, jež zpracovává 2D data i údaje o výšce do souboru pro reliéfní tisk. Poté ho „rozkrájí“ na jednotlivé vrstvy, které mají být vytištěny, vytvoří přesné zadání formou dávkové úlohy a odešle jej do flatbed tiskárny.

Systém Océ Arizona tiskne jednotlivé vrstvy s dokonalým pozicováním médií díky tomu, že automaticky zvedá tiskové hlavy. Výjimečná přesnost a pozicování flatbed tiskáren Océ Arizona v kombinaci s technologií Océ ALPS zajistí, že zákazníci dostanou s každou provedenou tiskovou zakázkou stoprocentní kvalitu.

„Z toho, co jsme od našich zákazníků slyšeli, bylo jasné, že mají chuť inovovat tisk dodáním textury a dalších efektů. Až doteď to vyžadovalo hodně experimentování s různými a nepředvídatelnými výsledky. S Océ Touchstone jsme se rozhodli přinést řešení, které přetaví kreativní vize v realitu,“ uvádí Wouter Derichs, marketingový ředitel pro velkoformátový tisk ve společnosti Canon Europe.

„Tím, že se staráme o komplexní zpracování tisku ve více vrstvách a o optimalizaci tiskových souborů v pozadí, umožňujeme našim zákazníkům, aby se mohli soustředit na to, jak pokaždé získat úchvatné reliéfní výsledky. Věříme, že díky Océ Touchstone, vynikající reprodukci barev a schopnosti přesného tisku Océ Arizona, získají zákazníci jistotu kvality reliéfního tisku, která nemá na trhu obdoby,“ dodává Wouter Derichs.

Na veletrhu FESPA 2018, který probíhá na výstavišti Messe Berlin ve dnech 15. – 18. května, se technologie Océ Touchstone představí na stánku společnosti Canon v hale 3.2 společně s tiskárnou Océ Arizona 1280 GT. Jejich spojením budou vytvořena embosovaná balení, interiérové dekorace i prodejní stojany.

Canon Europe nabízí Océ Touchstone na trhu od května 2018.

  O společnosti Canon Europe

Canon Europe je zastoupení japonské společnosti Canon Inc., globálního poskytovatele technologií a služeb z oblasti zpracování obrazu a jedné z nejznámějších a nejoblíbenějších značek na světě. Canon Europe působí ve 120 zemích v Evropě, na Středním východě a v Africe a zaměstnává zde 19 tisíc lidí. Na celkových celosvětových příjmech společnosti Canon se Canon Europe podílí přibližně jednou třetinou.

Společnost Canon, Inc. byla založena v roce 1937 a lídrem ve zpracování obrazu je po celých 80 let. Jejím cílem je podněcovat k neustálému překonávání možností využití obrazu a prostřednictvím technologických inovací v široké škále oblastí – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnická zařízení – obohacuje Canon životy běžných lidí i firem.

Pozitivní vliv společnosti Canon na oblast technologií a služeb z oblasti zpracování obrazu neustále roste. Svědčí o tom i sociální a environmentální přínosy, za kterými stojí jak zaměstnanci, tak i produkty značky Canon, a představují důkaz úspěšnosti podnikové filosofie Kyosei – „společně žít a pracovat pro obecné blaho“.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na http://www.canon-europe.com a http://www.canon.cz.

 

Reklamy