Vítězný projekt JA NN Social Innovation Relay: Dětský sen, který se mění v úspěšně rozjetý byznys

Praha 17. 5. 2018 – Výkup nevzhledných potravin, které nesplňují normy supermarketů. Interakce seniorů s mladou generací a ochrana životního prostředí omezením produkce jednorázových plastových obalů. To vše se propojuje v projektu Kupcake, který zvítězil v celorepublikové soutěži studentů středních škol s názvem The NN Social Innovation Relay (JA NN SIR), zaměřené na sociální podnikání. Jeho autorky, studentky Karlínské obchodní akademie a VOŠE, odbornou porotu nejvíce zaujaly podnikatelským záměrem, který spojuje řadu sociálních a ekologických aspektů. Už nyní o zakázky nemají nouzi a plánují vlastní byznys. Projekt JA SIR uspořádala nezisková organizace JA Czech ve spolupráci s NN pojišťovnou a penzijní společností.

Na začátku všeho byl dětský sen, který se podařilo proměnit v úspěšný byznys plán. Studentka Karlínské OA a VOŠE Helena Sojková už dlouho snila o vlastní cukrárně, ve které by mohla péct koláče do vratných keramických hrnků. „Vždy ji rozčilovaly jednorázové plastové obaly, které znečisťují životní prostředí. Díky účasti v soutěži JA NN SIR se jí podařilo sny zformovat a zrealizovat. Současně se jí podařilo najít kolegyni – spolužačku a propojit podnikatelský nápad s pomocí v dalších oblastech. Do svého projektu zapojila také seniory, kteří se v naší škole od studentů chodí učit pracovat na internetu. Důchodci jí pomáhají s pečením a dodávají recepty. Navíc si tak připadají užiteční. Projekt Kupcake tedy pomáhá i propojovat generace,“ prozradila pedagožka Tatiana Šárovcová z Karlínské OA a VOŠE, která vítězný tým složený ze dvou studentek po celou dobu vedla a podporovala.

Podle jejích slov je další velkou devízou projektu Kupcake skutečnost, že studentky k výrobě sladkých pochoutek využívají regionální potraviny, které svým vzhledem neodpovídají normám supermarketů. „Například křivá mrkev by za běžných okolností shnila na poli. Naše studentky ji vykoupí za výhodnou cenu a dále zpracují. Výkup těchto nevzhledných, avšak zcela plnohodnotných potravin už mají dojednán u řady supermarketů. Projekt Kupcake je unikátní v tom, že nevznikl kvůli soutěži, ale protože vzniknout měl. Je to zkrátka srdcová záležitost. Nicméně díky účasti v projektu JA NN SIR naše studentky získaly potřebné sebevědomí do dalších aktivit. Velmi jim také prospěla spolupráce s mentorem z NN pojišťovny a penzijní společnosti  Přemyslem Míkou, který jim pomohl projekt rozpracovat do podoby byznys plánu,“ doplnila pedagožka Tatiana Šárovcová z Karlínské OA a VOŠE.

Karlínská OA a VOŠE byla letos v soutěži JA NN SIR velmi úspěšná. S projektem „Stop vajglům zábavně“ získala také 2. místo. Studenti zaujali nápadem instalace výrazných designových popelníků ve formě terčů, které mají kuřáky zábavnou formou motivovat k odhození nedopalků a tím usnadnit jejich sběr.

Třetí příčku obsadil tým studentů z OA Písek s projektem „Srdcem pro zvířata“. Jejich podnikatelský záměr spočívá v podpoře konkrétního útulku pro opuštěná zvířata prodejem speciálních kalendářů, kde jsou nafoceni zvířecí svěřenci tohoto zařízení.

Soutěž JA NN SIR, celým názvem The Social Innovation Relay, je mezinárodní vzdělávací projekt motivující studenty k vymyšlení inovativního podnikatelského řešení konkrétního společenského, nebo sociálního problému. „Letos se do tohoto projektu zapojilo celkem 146 studentů ve 45 týmech. Vítězný tým Kupcake navíc postoupil do superfinále soutěže JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, které se uskuteční 31. 5. 2018 v Praze. Superfinále je současně soubojem o postup na evropské finále soutěže JA Europe Company of the Year Competition“. To se uskuteční od 16. do 19. 7. 2018 v Srbsku v Bělehradě,“ upřesnil výkonný ředitel neziskové organizace Junior Achievement Czech Martin Smrž, pořadatele soutěže.

Hlavním globálním partnerem projektu JA NN SIR je společnost NN Group zabývající se především pojišťovnictvím a správou investic. Své služby nabízí ve více než 18 zemích, významně zastoupena je zejména v Evropě a Japonsku.

„NN podporuje studenty v rámci dlouhodobé strategie NN Future Matters, a to zejména skrze projekty, které pořádáme ve spolupráci s organizací JA Czech. Snažíme se studentům předat naše zkušenosti z byznysu a podpořit je v jejich podnikatelských záměrech. Jsem moc ráda, že i letos vyhrál projekt, který je nápaditý, společensky odpovědný a komerčně velice životaschopný. Tým KupCake si porotu zcela získal jak svým upřímným nadšením, tak kvalitou propracování celého konceptu. Přejeme jim hodně štěstí!,“ komentuje finále letošního SIRu ředitelka komunikace NN ČR Ester Fleischerová

Více informací o vítězném projektu Kupcake:

https://www.facebook.com/KarlinskaObchodniAkademie/videos/845057625678696/?hc_ref=ARSKE0RJ-1CuKV6o2ZH3io0M8fNmRR6tcTfu4BERYywvulK8MQ91hUFjyD8YHzP4SC0&fref=nf

http://jacr.cz/media/15132/tiskov__zpr_va_v_t_zn__projekt_sir_-d_tsk__sen__kter__se_m_n__v__sp__n__rozjet__byznys.pdf

Reklamy