Umělá inteligence bude hnací silou pracoviště budoucnosti. Evropa ale není připravena, ukazuje nová studie

Nové informace:

    • Umělá inteligence se stane jedním z klíčových hnacích prvků proměny pracoviště do roku 2025, uvádí bílá kniha, kterou koncem roku 2017 pro společnost Fujitsu vytvořila přední nezávislá průzkumná agentura Pierre Audoin Consultants (PAC).
    • Nová studie PAC z května 2018 ale ukazuje, že evropské firmy nejsou na trend umělé inteligence připravené.

 

  • Pouze 25 procent dotazovaných společností vidí umělou inteligenci jako strategicky důležitou a pouze 11 procent ji používá.

 

 

 

Praha 7. června 2018 – Umělá inteligence bude do roku 2025 jedním z klíčových hnacích prvků proměny pracoviště. Mnoho dnešních pracovních postupů, nástrojů produktivity a fyzických prostředí bude v průběhu následujících sedmi let již zastaralých, uvádí bílá kniha, kterou pro společnost Fujitsu v roce 2017 vytvořila přední nezávislá průzkumná agentura Pierre Audoin Consultants (PAC).

Evropská studie: nejsme připravení

Nejnovější studie ale ukazuje, že Evropa ale rozhodně není připravená. Nedostatečné zaměření na technologie umělé inteligence může pro Evropu znamenat, že jí ujede vlak včasné transformace. Studie vychází z výsledků sběru dat z 240 firem po celé Evropě. Jednalo se hlavně o automobilky, výrobní společnosti a retail. Studie ukázala, že pouze 25 procent dotázaných firem považuje umělou inteligenci za strategicky důležitou a jen 11 procent ji používá. Zajímavý kontrast nalezneme ve výrobních podnicích, kde potenciál umělé inteligence vidí 75 procent dotázaných pro oblasti, jako jsou prediktivní údržba, on-time produkce a doručování objednaného zboží do prodejen s využitím predikcí dle aktuálních prodejů. Také značná část dotázaných vidí v tomto odvětví obrovský potenciál umělé inteligence v optimalizaci výroby a přípravě nových výrobních procesů. Bude tedy klíčovou pro blížící se průmysl 4.0.

Umělá inteligence přitom bude schopná pomoci firmám s fungováním ve více oborech. Od kontrolní funkce v účetnictví a finančních pohybů přes rozvrhy směn pro zaměstnance a plánování optimálních tras v dopravě po fungování moderní kanceláře, kde bude přiřazovat místa u stolů podle aktuálních projektů a optimální volby spolupracovníků. Takové fungování predikuje právě zmiňovaná bílá kniha agentury PAC a předjímá zánik klasické kancelářské práce.

Podle poslední studie patří mezi největší problémy pro zařazení umělé inteligence do společností (pokud vynecháme právní náležitosti) nedostatečná nabídka již předpřipravených systémů s vestavěnou umělou inteligencí. To je zásadní překážka pro 61 procent dotazovaných. Druhým problémem jsou samotná kultura firmy a vnitřní procesy (52 %). Přitom polovina dotázaných začala nějakým způsobem řešit implementaci a v dalších dvou letech by mělo toto číslo stoupnout až na 70 procent. Mnoho firem čeká s implementací na zkušeného dodavatele, který bude mít solidní a relevantní případové studie přímo z praxe.

Firmy potřebují začít rozvíjet vizi svých budoucích pracovišť

Analytikové PAC předpovídají, že tempo změn se bude od současnosti do roku 2025 i nadále zrychlovat a ovlivní všechny aspekty pracoviště budoucnosti. Umělá inteligence již dnes zvládá stále více úkolů a začíná mít dalekosáhlý dopad na téměř všechny rysy pracoviště i způsob života a práce zaměstnanců.

„Mají-li firmy všech velikostí vyhovět potřebám dnešních pracovníků z různých generací, z nichž každý má odlišné potřeby a očekávání, musejí už nyní plánovat a investovat do strategie pro pracoviště budoucnosti,“ říká Ramanan Ramakrishna, ředitel inovací a portfolia služeb v oblasti Fujitsu EMEIA.

O Fujitsu EMEIA

Fujitsu umožňuje zákazníkům sebevědomě využívat digitální příležitosti a pomáhá jim vyvážit robustní informační technologie a digitální inovace. Tato přední společnost působící v oboru informačních a komunikačních technologií (ICT) může tohoto cíle dosáhnout díky komplexnímu portfoliu firemních technologických produktů, řešení a služeb, sahajících od pracovních stanic až po datová centra, řízené služby a cloudový software a řešení. Vizí Fujitsu je umožnit vznik inteligentní společnosti zaměřené na člověka, která vytváří hodnoty propojováním infrastruktury, rozšiřováním možností lidí a kreativní definicí nových forem inteligence. V Evropě, na Blízkém východě, v Indii a v Africe (EMEIA) má Fujitsu více než 29 000 zaměstnanců a tvoří součást celosvětové skupiny Fujitsu.

Další informace naleznete na adrese http://www.fujitsu.com/fts/about/

O společnosti Fujitsu

Fujitsu patří mezi největší japonské společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT), která nabízí kompletní portfolio IT produktů, řešení a služeb. Přes 140 tisíc zaměstnanců Fujitsu obsluhuje zákazníky ve více než 100 zemích světa. Společně se svými zákazníky přispívá Fujitsu svými dlouholetými zkušenostmi a znalostmi k vytváření lepší budoucnosti světové společnosti. Konsolidované tržby společnosti Fujitsu Limited (TSE:6702) za poslední fiskální období dosáhly výše 39 miliard USD (k 31. březnu 2018).

Další informace naleznete na webu http://www.fujitsu.com.

O společnosti Fujitsu Technology Solutions

Fujitsu Technology Solutions patří mezi přední evropské poskytovatele IT infrastruktury. Působí na všech hlavních trzích v Evropě, Středním východě, Africe a Indii. Společnost nabízí komplexní portfolio produktů, podnikových řešení a služeb, od pracovních stanic, přes datacentra až cloudové struktury. Fujitsu Technology Solutions zaměstnává přes 13 000 pracovníků a je součástí globální skupiny Fujitsu.

Reklamy