Firmy, které svá data umí číst, mohou být až o čtvrtinu úspěšnější

Aktuálním trendem je vizualizace dat na mapě. Firmy tak vidí svůj byznys v nových souvislostech

Brno, 20. června 2018 – Až 80 % firemních dat lze vztáhnout k lokaci. Oblast Business Intelligence se tak čím dál častěji orientuje právě na lokační analýzu, tedy zobrazení a analýzu dat právě ve vztahu k lokalitě. Data vizualizovaná na mapovém podkladu posloužila i společnosti Edenred. Díky informacím o lokalitě se jim podařilo dostat jejich stravenky do více oslovených firem, a to až o čtvrtinu.

Kontext lokace firemních dat na mapě je důležitým prvkem, který firmám umožňuje vidět business jinak. „Bez znalosti místní situace se neobejde optimalizace pobočkové sítě, rozvážkové služby, rozvoj nemovitostí, ale ani B2B prodej,“ vysvětluje Lukáš Puchrik, Product manager ve společnosti CleverAnalytics.

Chytří obchodníci plánují s mapou

Analýza dat v kontextu lokality tak umožnila B2B obchodníkům mezinárodní společnosti Edenred, zabývající se službami zaměstnaneckých benefitů a stravenek, sestavit vysoce relevantní databázi oslovovaných firem. Jejich úspěšnost se pak zvýšila až o 25 %. „Mám radost z toho, že se podařilo dokázat, že smart sales s pomocí lokační analýzy není jen módní výraz, ale opravdu přináší výsledky a zvýšení návratnosti investic,“ hodnotí Jiří Brych, Product Manager ve společnosti Edenred.

V potaz bylo třeba brát důležitost umístění akceptační sítě stravenek, které společnost nabízí. „Jejich obchodní argumentace byla postavená na tom, že zaměstnanci mohou stravenky uplatnit v přímé blízkosti svého zaměstnání. Díky lokační analýze se tak podařilo vytipovat přesně ty firmy, které odpovídaly zadaným kritériím, tedy byly do 500 m od místa zájmu akceptační sítě, a ještě nevyužívaly služeb Edenred,“ dodává Puchrik.

Kombinace dat zobrazených ve vztahu k lokalitě pomohla vyřešit problém

Platforma CleverAnalytics pracovala s koupenou databází společností zaměstnávajících alespoň 10 lidí, seznamem společností, které už Edenred využívají a také seznamem míst zájmu. „Všechny databáze byly v různých formátech. Nejprve jsme všechny adresy firem a míst zájmů geokódovali, aby bylo možné je zobrazit na mapě v platformě CleverAnalytics. Všechna data jsme importovali do platformy CleverAnalytics.  Pak jsme na mapových pohledech v platformě pomocí filtrů skryli společnosti, které už využívají služby Edenredu. Následně jsme odfiltrovali všechny společnosti, které jsou od míst zájmů dále než 500 m,“ vysvětluje, jak platforma pro lokační analýzu funguje Lukáš Puchrik.

O CleverAnalytics

Společnost CleverAnalytics vznikla v roce 2015 odštěpením od své mateřské společnosti CleverMaps. Obě společnosti jsou součástí technologického a inovačního fondu MindForge Group. Start-up CleverAnalytics vyvíjí cloudovou platformu pro lokační analýzu. Aplikace je určena především pro manažery středních a velkých B2C společností, kterým pomáhá vidět jejich byznys v kontextu prostoru.

O společnosti Edenred

Edenred je mezinárodní firma zaměřená na služby zaměstnaneckých benefitů a stravenek, která působí ve 42 zemích. V České republice využívá stravenky Edenred přes půl milionu zaměstnanců ve více než 23 000 společnostech. Edenred je velkou stabilní společností, která se soustředí na maximální využívání nových technologických trendů. Je moderní společností investující do digitalizace a kvalitního týmu obchodníků a zákaznické péče.

Reklamy