Hlas – budoucnost ovládání klíčových produktů a služeb

Hlasová interakce je dalším a logickým krokem ve vývoji přistupování k informacím. Je přirozenější než práce s touchpadem nebo klávesnicí, je méně náročná na přemýšlení a umožňuje odsunout technologie do pozadí a snížit závislost uživatelů na digitálních obrazovkách a displejích.

Další omezování využívání nejrůznějších rozhraní v následujících letech změní způsob, jakým lidé pracují, jak přemýšlí o značkách, a změní také jejich rozhodovací procesy a nákupní chování.

„Lidský pohled na hlasového uživatele a content experience budou klíčové pro všechny firmy, které chtějí být připraveny na vytváření produktů pro tento nově vznikající segment trhu,“ říká Anna Březinová, ředitelka contentové agentury Newcast, která je součástí skupiny komunikačních agentur Publicis One.

Popularita využívání hlasu jako nástroje pro interakci s technologiemi narůstá zejména díky hlasovým asistentům (zejména v chytrých reproduktorech a telefonech). Např. více než 21 % amerických domácností vlastní chytrý reproduktor. Za rok 2017 si ho na celém světě pořídilo přes 56 milionů lidí (zdroj: e-Marketer, 2018). Ačkoliv potenciální dosah hlasových asistentů v chytrých telefonech je mnohem větší – předpokládá se, že v roce 2022 překročí dokonce hranici 5 miliard lidí (zdroj: Juniper Research 2017) –, chytré reproduktory ovlivnily životy lidí neporovnatelně rychleji. Celých 42 % amerických uživatelů chytrých reproduktorů tvrdí, že je nový pomocník v jejich životech nezbytností a 65 % si již život bez něj nedovede představit (zdroj: NPR/Edison 2017).

O agentuře Newcast

Newcast je specializovaná digitální contentová agentura zaměřující se na brand content, live brand experiences a speciální media partnerships. V současné době funguje v rámci globální sítě Publicis Media Content Practice už ve více než 35 zemích v EU, USA, Latinské Americe a Asii, přičemž své ústřední sídlo má ve Velké Británii. Využívá mezinárodních zkušeností v oblasti práce s vlastními (owned) médii a staví je do klíčové pozice v rámci integrované komunikace. V České republice zahájila svoji činnost v roce 2014 a je součástí komunikační skupiny Publicis One.

Reklamy