Nejteplejší den v roce v Albertu: 440 tisíc lahví vody a 720 tisíc piv

Horké letní dny významně zvyšují poptávku po nápojích. V nákupních košících zákazníků obchodů Albert skončilo jen první srpnový den, kdy teploty překročily 37 stupňů Celsia, podle odhadů téměř tři čtvrtě milionu piv a přes čtyři sta tisíc lahví vody. Největšími meziročními skokany jsou nealkoholická piva a minerálky. Stopku mají u Čechů během extrémních teplot džusy a lihoviny.

„Mezi nealkoholickými pivy si naši zákazníci oblíbili především ta ochucená. V této kategorii vidíme meziročně dvojnásobný nárůst objemů prodeje,“ upřesňuje Ondřej Martinovský, manažer nákupu nápojů v obchodech Albert. Ani v horkých letních dnech ale Češi nedají dopustit na tradiční alkoholické osvěžení. „Poslední červencový den se v našich obchodech prodalo půl milionu kusů alkoholického piva a dnes očekáváme, že se toto číslo zastaví až u 600 tisíc kusů,“ prozrazuje Ondřej Martinovský. Přestože u piva, co se týče obalů, dlouhodobě vede sklo, v létě si čím dál více zákazníků odnáší pivo v plechu, což platí především u nealkoholických variant, a také ve větších PET lahvích. Teplé počasí naopak nepřeje lihovinám, jejichž poptávka stagnuje.

Od kohoutkové k minerálkám

Rekordmany horkých letních dní jsou také vody. Během extrémně teplého prvního srpnového dne se jich dle odhadu v obchodech Albert prodá přes 440 tisíc lahví. „Prodej balených vod v našich ochodech vrostl meziročně o více než 40 %, přičemž nejvíce se na tom podílí vody minerální,“ doplňuje Ondřej Martinovský. V teplých dnech ale roste poptávka po všech druzích nápojů. Kromě vod jsou to také různé limonády, ale také třeba energetické nápoje. Naopak pokles prodejů zaznamenávají při vysokých venkovních teplotách džusy.

Velmi teplé počasí v polovině letních prázdnin začíná být v Česku tradicí. Nejteplejších dnem roku 2017 byl 3. srpen. „I přesto, že první srpnový týden loňského roku byl podobně extrémní jako ten letošní, očekáváme v kategorii nápojů meziročně dvojciferný procentní nárůst prodejů,“ uzavírá Ondřej Martinovský.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců. Z vyhlášení soutěže Obchodník roku 2017 si Albert odnesl 2. místo v kategorii Zaměstnavatel v obchodě, jejímž odborným garantem je společnost Hays.
  • Albert získal již třikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže.
  • V roce 2017 byl Albert oceněn stříbrným certifikátem v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku.
  • Úzká spolupráce s lokálními dodavateli umožňuje obchodům Albert dlouhodobě nabízet tuzemské potraviny. Albert byl vůbec prvním obchodním řetězcem v zemi, který navázal spolupráci s regionálními pekaři. Dnes jich prodejny po celé zemi zásobuje šest desítek.
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Modernizací prošlo v roce 2017 na sedm desítek supermarketů. Novou podobu získal také hypermarket v pražském obchodním centru Chodov. Zákazníci tam mohou využít mimo jiné exkluzivní vinotéku, fresh bar, sushi bar nebo speciální oddělení „Zdravě s Albertem“.
  • V roce 2009 vznikl Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost.
  • Obchody Albert nabízí zákazníkům několik privátních značek: nejširší je řada Albert, která zahrnuje výrobky srovnatelné se značkovými, ale za nižší ceny; řada Albert Excellent nabízí špičkové produkty, které už zákazníci nemusí hledat ve specializovaných prodejnách. V řadě AH Basic jsou pak produkty denní spotřeby za skvělé ceny.
  • Exkluzivně v Albertu najdou zákazníci produkty značky Česká chuť, která garantuje český původ, všechny výrobky této řady splňují definici české potraviny, kterou stanovuje Zákon o potravinách. Exkluzivní řada Nature’s Promise zahrnuje produkty, které vychází vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí, či chtějí jíst bez lepku, laktózy nebo hledají veganské či bio výrobky. V Albertu naleznou zákazníci také produkty americké módní značky Cherokee a kosmetiku Etos s více než stoletou tradicí.
Reklamy