100 let ČSR: První republika ve velkolepém historickém seriálu Lidových novin. První díl vychází už v pátek 14. září.

Deník Lidové noviny mediální skupiny MAFRA u příležitosti významného výročí vzniku republiky připravil pro své čtenáře další seriálovou lahůdku s názvem „100 let ČSR“. Kdo další kromě T. G. Masaryka utvářel první republiku? Jak se samostatné Československo vyvíjelo ekonomicky? Jak ve skutečnosti vypadala politická kultura a běžný život obyvatel? Jaké byly největší aféry? A jak se do tehdejšího dění promítla celosvětová krize? Odpovědi nabídne nový seriál Lidových novin, který poprvé vychází v pátek 14. září  a potrvá až do 25. října.

Seriál 100 let ČSR má celkem třicet běžných dílů a pět obrazových sobotních bonusů. Poprvé vyjde už v pátek 14. září a spolu s ním čtenáři získají velkou dobovou mapu Československa jako dárek.

Seriál byl připraven ve spolupráci s historiky z Masarykova ústavu a Archivu Akademie věd České republiky, předními odborníky na toto významné období našich národních dějin.  

V jednotlivých dílech autoři sledují příběh samostatného státu, od jeho dramatického počátku až do jeho neméně dramatického konce. Vedle klíčových dějinných momentů ale věnují velkou pozornost i jeho každodennímu fungování, a to jak v nejvyšších patrech – v politice, v hospodářství, tak i v těch nižších, zcela obyčejných: jak tehdy lidé trávili volný čas, jakým sportům se věnovali, čím žili.

Přímo do tohoto světa čtenáři nahlédnou o sobotách, kdy vyjdou bonusové díly nazvané Svět v obrazech. V nich najdou ukázky z dobových časopisů, jak psaly o módě, sportu, společenském životě a celebritách té doby.

„Lidové noviny jsou jediným dosud vycházejícím českým deníkem, který pamatuje zrod republiky,“ říká Veselin Vačkov, ředitel redakce Lidových novin a dodává: „I proto cítíme povinnost toto výročí nejen připomenout, ale také se na tehdejší události podívat z nejrůznějších možných uhlů. Nový seriál je pouze začátkem rozsáhlého projektu, který má několik částí a potrvá téměř do konce letošního roku.“

Součástí projektu 100 let ČSR je i další navazující seriál, nazvaný Hvězdy první republiky. Ten bude mít také třicet dílů, v nichž Lidové noviny představí třicet předních osobností světa politiky, hospodářství, vědy, kultury a sportu spojených s meziválečným Československem. První díl vyjde 26. října.

Na říjen Lidové noviny připravují také speciální přílohy a reprinty ze svých vydání z roku 1918.

 


O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, on-linem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ (společný projekt operátora T-Mobile a mediální skupiny MAFRA), největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

 

Reklamy