Slovenský chatbot pro aerolinky nadchl české investory. Rozhodli se z Avigetu udělat světovou špičku.

Unikátní autonomní službu pro aerolinky, založenou na umělé inteligenci, přivezla na jarní český PitchdAI slovenská společnost Aviget. Mimo automatizace řady interních firemních procesů umí Aviget samostatně obsloužit zákazníky, ať už jsou sebenáročnější. Dva významní soukromí investoři se rozhodli projekt podpořit pěti miliony korun.

Praha, 12. 9. 2018 Slovenská společnost Aviget si na pražský PitchdAI přijela pro pětimilionovou podporu od dvou soukromých českých investorů. Nabídla jim zajímavý produkt, poskytující servis pro letecké společnosti disponující technologií umělé inteligence.

Specializací Avigetu je vytěžování dat a jejich využití pro automatizaci specifických procesů. V tak náročných provozech, jako je zázemí leteckých společností, to může znamenat zásadní konkurenční výhodu – zvládne bezchybně zpracovat řadu úkonů, které by jinak museli řešit lidé. Zaměstnanci callcenter a přepážek tak přichází na pomoc umělá inteligence, která pomůže zmenšit fronty i zrychlit odbavení.

Nekonečně výkonný, ale současně i vstřícný a trpělivý

Vždy příjemný, vstřícný a nekonečně trpělivý chatbot Avigetu s cestujícím probere jeho požadavky a přání, ať se během rozhovoru mění jakkoliv. Je schopen zjistit lety, seřadit je podle dostupných cen, zarezervovat letenku, vyřídit check-in. Stejně snadno s ním vyřídíte doplňkové služby, včetně rezervace hotelu či auta v místě destinace. To všechno z pohodlí domova, ale i na cestě – stačí být online.

Jedním ze zásadních důvodů pro získání investorské podpory byl fakt, že Aviget lze velmi snadno implementovat do většiny provozů aerolinek a plánuje v první fázi podporu 27 světových jazyků.

Příběh Avigetu

Vznikl jako pomoc frustrovaným zaměstnancům aerolinek. Teď je možná nahradí.

Aviget mě napadlo založit během práce na rezervačním oddělení nízkonákladové letecké společnosti“, říká Peter Kollár, zakladatel Avigetu.

„Často se stávalo, že jsme z provozních důvodů museli rušit větší množství letů, což působilo přetížení našich zaměstnanců v call centru i na letištních přepážkách. Neschopnost včas odbavovat požadavky cestujících velmi komplikovala provoz a v konečném důsledku ohrožovala celou firmu.

Většina cestujících má přitom – v tomto konkrétním případě – na výběr pouze ze tří možností: Akceptovat nový let, změnit let podle svých požadavků nebo požádat o finanční refundaci.  

Zároveň jsme naráželi na problémy s prodejem letenek, i když byla jejich cena velmi nízká. Mnoho cestujících si je totiž neumělo najít. V této oblasti vnímám pro Aviget rovněž velký růstový potenciál, protože letecké společnosti nedokáží pro nabídku či komunikaci s cestujícími využívat sociální sítě“.

Před třemi lety jsme se rozhodli vzlétnout s vlastním startupem.
Křídla nám dala umělá inteligence.

V roce 2017 jsem se rozhodl začít intenzivně pracovat na vlastním projektu. Chtěl jsem popsané výzvy vyřešit autonomní formou, s využitím umělé inteligence. S kolegou Milanem Haladou jsme vytvořili prototyp chatbotu, který jsme leteckým společnostem poprvé představili na výstavě Passenger Technology Solutions v Hamburgu téhož roku. A pak už to šlo rychle.“, vypráví Peter.

Hledání investorů nebylo snadné.

Zpočátku jsme se snažili získat podporu od vícero Venture Capital fondů.  Byl to ale vstup do bludného kruhu. Fondy chtěly investovat do zcela hotového produktu, my jsme ale potřebovali peníze na jeho dokončení.

Díky setkání s Petrem Šrámkem jsem narazil na AI Startup Incubator. Jeho tým nám pomohl připravit produkt pro soukromé investory a následně i získat potřebnou investici.

Získané prostředky využijeme na další vývoj produktu, obchodní a marketingové aktivity. Pevně věřím, že společně se zkušenostmi investorů a podporou mentorského týmu AI Startup incubatoru se nám podaří vybudovat úspěšnou firmu s mezinárodní klientelou.“, doplňuje Peter.

Petr Šrámek, zakladatel a ředitel AI Startup Incubatoru, se na spolupráci těší. Aviget se může stát dalším evropským „zářivým startupem. Výborný nápad, výborně zvolené technologie a dostatek zkušeností z oboru jsou dobrým základem pro růst i úspěch. Naším prvním společným úkolem bude najít a sestavit tým vývojářů. Hned pak přijde na řadu marketing a obchod“.

Vlastimil Palata, jeden z investorů, ke své motivaci investovat do Avigetu říká: Autoři projektu znají velmi dobře prostředí aerolinek. Proto věřím, že Aviget bude úspěšný.“

I druhý investor, zastoupený společností Dibiti, vnímá obchodní potenciál projektu. O investici do projektu Aviget rozhodlo několik důvodů. Projekt využívá umělé inteligence v oblasti, kde je zjevný její přínos a současně jsou jasné metody, které vedou k naplněni cílů. Obchodní přínos může být obrovský. Projekt je velmi dobře připraven a stojí za ním lidé s dlouholetou zkušeností v oboru. Věříme, že s pomoci investoru a AI Startup Incubatoru bude projekt úspěšný.

AI Startup Incubator trvale hledá zajímavé startupy v oblasti umělé inteligence i investory, kteří mají o podobné projekty zájem. Další PitchdAI je připraven na podzim letošního roku.

—————————————–

AI Startup Incubator byl založen v září 2017. Technologický inkubátor vytváří bezpečné zázemí pro vznik a financování startupů v oboru umělé inteligence pro prvních 12 měsíců jejich provozu. Provoz inkubátoru stojí na propracovaném modelu spolupráce českých investorů a inovátorů.

Petr Šrámek je český podnikatel, mentor a popularizátor umělé inteligence.
Věří, že věda a technologie mohou pomoci lidstvu dosáhnout nové, lepší úrovně existence.  Po 27 letech úspěšné podnikatelské kariéry v oblasti informačních technologií založil a řídí AI Startup Incubator, jehož cílem je vybrat ty nejlepší nápady a projekty, využívající umělé inteligence, a připravit je pro globální trh.

Petr je spoluzakladatelem Plaftformy umělé inteligence při Svazu průmyslu České republiky, který je poradním orgánem Evropské unie.  Od roku 2016 je členem organizace Petera Diamandise „Abundance 360 ​​Digital“. Od roku 2018 zastupuje jako High Commissioner Českou republiku v organizaci „World Business Angels Investment Forum“.

Více o Petru Šrámkovi – www.startupincubator.ai, www.sramek.blog

Reklamy