Studio VirtualJet vytvořilo VR aplikaci pro volební kampaň Pirátů

VirtualJet ve spolupráci s Českou pirátskou stranou vytvořili unikátní aplikaci, která představuje volební program a kandidáty do zastupitelstva hlavního města pomocí virtuální reality. V průběhu září si tak mohou voliči vyzkoušet virtuální realitu v putovním stánku v ulicích Prahy. V aplikaci se pomocí 360° videí například podívají na střechu magistrátu za lídry kandidátky nebo posbírají hřiby v interaktivní hře.

Primárním cílem projektu je prezentovat klíčové body pražského pirátského programu voličům netradiční a chytlavou formou. „Virtuální realita umožňuje prakticky neomezenou kreativitu, zároveň vykazuje vyšší míru zapamatování než tradiční média, a proto je pro politický marketing jako stvořená. Oproti jiným médiím voliče navíc většinou baví,uvádí Adam Novák, projektový manažer studia VirtualJet.

Uživatelé aplikace se za použití VR brýlí pohybují na pirátské lodi a odtud vstupují do dalších virtuálních prostředí a seznamují se zde s programovými pilíři Pirátů. O tom, jak si Piráti představují transparentní radnici a služby pro moderní rodinu, byla natočena 360 stupňová sférická videa, která uživatele virtuální reality zcela obklopí.

Volič má unikátní příležitost setkat se ve virtuálním prostředí tváří v tvář například s kandidátem na primátora Zdeňkem Hřibem nebo stávajícím zastupitelem Adamem Zábranským. Do přípravy aplikace jsme zapojili kandidáty i jinak, například namluvili komentáře k jednotlivým prostředím,“ představuje aplikaci Vít Šimral, kandidát do zastupitelstva hlavního města.

Další virtuální prostředí zobrazují animaci sázení stromů v ulicích města nebo virtuální galerii s negativními a pozitivními příklady chytrého města. Uživatel také může vstoupit do virtuálního lesa, kde si potrénuje svůj postřeh ve hře sběrem hřibů a seznámí se zde blíže s kandidátem na primátora Zdeňkem Hřibem.

„Virtuální realita se často používá v designu, architektuře a gamingu. Jsme rádi, že jsme měli příležitost otevřít dveře této technologii i do segmentu politického marketing,“ dodává Adam Novák ze studia VirtualJet.

Aplikaci si mohou voliči vyzkoušet na vybraných volebních stáncích v jednotlivých městských částech do oficiálního ukončení předvolební kampaně.

Pirátská aplikace v číslech:

19 dní vývoje

9 zapojených kandidátů

3 členové vývojového týmu

6 různých VR prostředí

2,75 GB dat

 

Reklamy