Čidla od Sensoneo hlídají množství odpadu v popelnicích po celém světě

Slovenská firma Sensoneo, která se letos zařadila mezi nejlepší projekty v soutěži Vodafone Nápad roku, nově působí ve Spojených státech a Spojených arabských emirátech. Její popelnice a odpadkové koše, které sdělují svou zaplněnost přes internet věcí, tak najdete už v pěti světových kontinentech.

2018-10-11 16_53_59-Sensoneo.png

Sensoneo v současnosti působí ve 22 státech. Nedávno úspěšně expandovala do USA a Spojených arabských emirátů. V obou zemích se také aktivně podílí na rozvoji infrastruktury pro internet věcí. Ve Spojených arabských emirátech spolupracuje s čínskou firmou Huawei a v Americe testuje NB-IoT síť přímo ve spolupráci s ústředím společnosti T-Mobile jako jeden z prvních vendorů vůbec.

“Naše zařízení jsou nyní stoprocentně připravena zapojit se do NB-IoT sítě, jež bude zanedlouho pravděpodobně celosvětově nejvyužívanější připojení pro internet věcí. Věříme, že poté se naše čidla stanou ještě přístupnější pro velkou skupinu dalších zákazníků,” říká Martin Basila, zakladatel a ředitel společnosti Sensoneo.

Za tímto účelem testovala Sensoneo svá zařízení napříč USA. Na základě dat získaných z instalovaných senzorů chce jednotlivým městům a obcím umožnit efektivně určit frekvenci sběru odpadu, optimalizovat trasy sběrných vozidel i mít pod kontrolou jejich zatížení. Například pro slovenskou Nitru je díky Sensoneo svoz odpadu o 30 % levnější. V centru bulharské Sofie se zase podařilo snížit množství nepořádku v ulicích.

O Sensoneo

Sensoneo je mladá slovenská firma, která do odpadkových košů a kontejnerů instaluje senzory připojené k internetu věcí. Nejenže díky nim dokáže určit, nakolik jsou koše naplněné, ale ve výsledku inovuje svoz odpadu tak, aby byl efektivnější, ekologičtější, stál méně peněz a nikde se neválely odpadky. Od svého vzniku v roce 2014 se Sensoneo rozšířilo do 22 států po celém světě a sbírá nejrůznější ocenění za přínos životnímu prostředí, blahu lidí a ekonomice.

 

O soutěži Vodafone Nápad roku

 

Startupová soutěž Vodafone Nápad roku hledá nadějné podnikatele v České republice a na Slovensku. Byla založena roku 2007, což z ní dělá nejstarší soutěž svého typu u nás. Za jedenáct let se jí zúčastnilo více než 1600 týmů, z nichž mnoho se teď těší úspěchům na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se mohou zúčastnit jednotlivci či firmy, jejichž produkt není na trhu déle než dva roky. Na finalisty každoročně čekají zajímavé výhry. Mezi hlavní ceny letošního ročníku patřila částka 300 000 Kč, 3x cesta do Číny a výjezd na konferenci TechCrunch v Berlíně. Titulárním partnerem soutěže je Vodafone, hlavními partnery jsou J&T Banka, Visa a Huawei. Mezi další partnery se řadí společnosti Profinit, Kooperativa, Peterka Partners a Stable.cz.

 

Kontakt pro novináře:

Rubikon PR

Marek Cieslar

Mobil: 602 134 670

E-mail: marek.cieslar@rubikonpr.cz

 

Andrea Basilová

PR & Communication Manager

+421 907 838 094

E-mail: andrea.basilova@sensoneo.com

Reklamy