Hyundai CRADLE investuje do společnosti Perceptive Automata s cílem využít software simulující lidskou intuici v autonomních automobilech

Hyundai CRADLE, dceřiná firma společnosti Hyundai Motor Company pro rizikové investice a podnikání v oblasti otevřených inovací, investuje do společnosti Perceptive Automata za účelem vývoje softwaru s umělou inteligencí pro autonomní automobily a automatizované systémy.

Společnost Perceptive Automata, startup se sídlem v Somerville (Massachusetts, USA) a pobočkou v Silicon Valley, vyvinula software, který poskytuje autonomním vozidlům schopnost chápat proces myšlení lidí, včetně chodců, cyklistů a ostatních motoristů. Předvídavá technologie umožňuje automatizovaným vozidlům rychle posuzovat záměry a pozornost lidí na ulici. Stroje tím získají dosud nevídanou intuici, podobnou člověku.

(Chcete-li vidět tuto technologii v akci, klikněte zde.)

Klíčová technologie společnosti Perceptive Automata využívá data senzorů vozidel, která ukazují interakce s lidmi. Toto velké množství dat se používá k natrénování modelů hlubokého učení, na jejichž základě je interpretováno lidské chování způsobem, jímž ho interpretují i lidé. Konečným výsledkem je sofistikovaný software s umělou inteligencí, který lze integrovat do systémů autonomní jízdy. Autonomní vozidla s tímto softwarem dokážou předvídat příští kroky chodců, cyklistů a motoristů.

„Jsme mimořádně nadšeni, že jsme získali investora, jako je Hyundai, který rozumí důležitosti námi řešeného problému pro autonomní vozidla a novou generaci asistenčních systémů,“ řekl Sid Misran, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Perceptive Automata. „Hyundai je jedním z největších výrobců automobilů na světě a jeho podpora naší technologie má pro nás nesmírný význam a hodnotu.“

Software společnosti Perceptive Automata je mimořádně užitečný v situacích, kdy chodec začíná přecházet ulici, ale všimne si přijíždějícího autonomního vozidla a rozhodne se zastavit a dát vozu znamení rukou. V této situaci by autonomní vozidlo bez softwaru zastavilo a čekalo, přestože chodec nakonec ulici přejít nechce. Software společnosti Perceptive Automata dokáže zjistit záměr chodce a předat tuto informaci řídicímu modulu autonomního vozidla, který přijímá rozhodnutí.

„Jednou z největších překážek, kterou musí autonomní vozidla překonat, je neschopnost interpretovat kritické vizuální podněty v lidském chování, které řidiči snadno zpracovávají,“ řekl John Suh, viceprezident společnosti Hyundai CRADLE. „Perceptive Automata poskytuje audiovizuálnímu průmyslu nástroje pro výrobu autonomních vozidel se schopností chápání, která se podobá lidské, aby byla zajištěna ještě bezpečnější a plynulejší jízda.“

Hyundai v letošním roce zvýšil své investice do technologií s umělou inteligencí, které mohou vylepšit hlavní oblast podnikání značky Hyundai v automobilovém průmyslu, ale i v navazujících oborech robotiky a interakcí mezi lidmi a stroji. Hyundai také aktivně investuje ze svého fondu AI Alliance Fund, založeného na konci roku 2017 se společnostmi SK Telecom a Hanwha Asset.

 

Reklamy