Plzeňský Prazdroj má našlápnuto na rekord v návštěvnosti, pomohlo dlouhé a teplé léto

Plzeň, 23. října 2018 – Počet návštěvníků turistických tras v plzeňských pivovarech Pilsner Urquell a Gambrinus, v Pivovarském muzeu a v Plzeňském historickém podzemí za prvních devět měsíců letošního roku narostl v meziročním srovnání o více než 9 %. Za zvýšeným zájmem stojí letošní teplé a slunečné počasí i doprovodné kulturní a společenské akce, které Prazdroj v pivovarech pořádá. Celkem letos do Plzeňského Prazdroje zavítalo už přes 532 tisíc lidí.

Největší skupinu turistů tvořili již tradičně Češi, ale velmi rychle rostou počty zahraničních návštěvníků pivovarů. „Oproti loňskému roku se počet cizinců, kteří navštívili plzeňské prohlídkové trasy, zvýšil o 26 procent,“ říká Rudolf Šlehofer, manažer pro turismus a tradice z Plzeňského Prazdroje.

Nejvíce roste zájem asijských návštěvníků, především z Číny. Od ledna navštívilo plzeňské pivovary více než 36 tisíc turistů z Asie. Druhou nejsilnější zahraniční skupinou jsou pak Němci, kterých zavítalo do Prazdroje skoro 24 tisíc.

Vysokou návštěvnost očekává Prazdroj i ve zbytku roku. Doslova nával zažil začátkem října, kdy se konal Pilsner Fest, který letos přilákal rekordních 55 tisíc lidí. „V posledních letech ale roste zájem také o podzimní a zimní prohlídky. Kromě toho chystáme i řadu doprovodných akcí jako je výstava k 100 letům založení republiky nebo kreativní dílny v Pivovarském muzeu. I proto předpokládáme, že letos pokoříme historický návštěvnický rekord,“ doplňuje Rudolf Šlehofer.

Poznámky pro editory

  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2017.

 

Reklamy