Z obchodů Albert putuje potřebným 34 tun potravin

Více než tři desítky obchodů Albert napříč Českou republikou se již pošesté zapojily do Národní potravinové sbírky, která se konala v sobotu 10. listopadu. Celostátní akce se snaží upozornit na problematiku plýtvání potravinami a zároveň pomoci lidem, kteří se potýkají s jejich nedostatkem. Právě k těm se nyní dostane přes 30 tun potravin, které zákazníci darovali v prodejnách Albert. Nejúspěšnějším obchodem se stal hypermarket Albert v pražském Centru Chodov, který se v loňském roce představil zákazníkům v moderním a inovativním konceptu.

Albert podává pomocnou ruku potřebným po celý rok

Zákazníci 35 obchodů Albert po celém Česku mohli v sobotu 10. listopadu v rámci šestého ročníku Národní potravinové sbírky darovat trvanlivé potraviny a drogistické zboží do speciálně označených nákupních vozíků. Takto vybrané potravinové dary se nyní prostřednictvím potravinových bank, charit a neziskových organizací dostanou k potřebným, nejčastěji matkám samoživitelkám, seniorům, rodinám v tísni nebo lidem s handicapem.

„Národní potravinová sbírka probíhá již šest let a naše obchody se jí účastní od samého počátku. Za tu dobu se problematika nedostatku potravin na jedné straně a jejich plýtvání na straně druhé dostala do povědomí široké veřejnosti. Podíl na tom mají také aktivity, mezi které se řadí i Národní potravinová sbírka. Vedle těchto jednorázových akcí je důležitá dlouhodobá každodenní spolupráce našich obchodů a pravidelné dary neprodaných potravin, které z našich prodejen putují prostřednictvím potravinových bank a charit přímo k těm, kteří pomoc potřebují. Ve vybraných prodejnách testujeme i darování čerstvých produktů, jako je ovoce a zelenina, abychom spolupráci dále rozvíjeli ku prospěchu sociálně potřebných,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Zákazníci v obchodech Albert darovali celkem 33 715 kilogramů potravin a drogistického zboží, což představuje téměř 61 tisíc porcí jídla pro potřebné. Nejúspěšnějším obchodem se stal modernizovaný hypermarket Albert v Centru Chodov, kde zákazníci darovali potřebným 3,3 tun potravin. Velice úspěšné byly také prodejny Albert v pražském obchodním centru Galerie Butovice a v Obchodním centru Čestlice, kde se hypermarket otevřel po komplexní modernizaci tento týden.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s AlbertemDo Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo.
  • Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.

 

Reklamy