Dětské domovy získaly díky adventním Obchůdkům s Albertem rekordních téměř 600 tisíc korun

Celkem 57 dětských domovů a neziskových organizací z celého Česka se během adventu zapojilo do charitativních Obchůdků s Albertem. Za vlastnoručně vyrobené dárky a vánoční dekorace letos utržily celkem přes 590 tisíc korun. Cílem projektu Nadačního fondu Albert je představit dětem zábavnou formou základy podnikání a připravit je na budoucí vstup do dospělého života.

Obchůdky s Albertem jsme organizovali již posedmé. Většina neziskových organizací se účastnila opakovaně, ale přibyli i nováčci. Je hezké sledovat, jak se dětské domovy v projektu zdokonalují,“ říká Petra Režná, manažerka Nadačního fondu Albert a dodává: „Letošní rekordní částka, kterou organizace získaly, je toho důkazem.“

Celý výtěžek putuje přímo do konkrétních organizací

Projekt Nadačního fondu Albert děti seznamuje se základy finanční gramotnosti, nakládání s penězi i naučí je zorientovat se v prostředí obchodu. Malí obchodníci si zábavnou formou osahaly celý koloběh výrobku od přípravy, určení ceny až po jeho prodej.

Nadační fond Albert poskytl zapojeným organizacím finanční příspěvek na nákup materiálu a proškolení lektoři dětem předali cenné rady z oblasti cenotvorby, marketingu nebo komunikace se zákazníky. Vlastnoručně vyrobené výrobky pak děti nabízely v rámci adventních stánků v obchodech Albert od 28. listopadu do 22. prosince.

Dětským domovům se letos díky projektu Obchůdky s Albertem podařilo utržit celkem částku přesahující 590 tisíc korun. Celý výdělek putoval přímo do jednotlivých zapojených organizací. S utrženými penězi mohou naložit podle vlastního uvážení. V některých domovech peníze využijí například na nákup potřebného vybavení a materiálu na vyrábění dalších výrobků nebo třeba na společný výlet či večeři.

Obchůdky s Albertem překonaly rekord

„Do Obchůdků s Albertem jsme se zapojili již po několikáté. Děti se při výrobě dozvěděly spoustu zajímavých informací hravou formou,“ říká Irena Adámková, zástupkyně ředitele dětského domova v Prostějově. „Podařilo se nám prodat prakticky všechny připravené výrobky. Největší úspěch jsme měli s andílky z nejrůznějších materiálů,“ dodává s tím, že za utržené peníze pojedou děti z dětského domova společně na výlet.

Do projektu se mohly přihlašovat organizace napříč všemi regiony. Nejvíce organizací se pak zapojilo v Ústeckém kraji. Vybraná částka dosahující téměř 600 tisíc korun je zároveň nejvyšší částkou, kterou se podařilo od startu projektu utržit. Částku utrženou díky Obchůdkům v loňském roce se letos podařilo překonat o více než sto tisíc korun. Nejúspěšnější Obchůdek otevřely stejně jako loni právě děti z prostějovského domova v místním hypermarketu Albert. Vydělaly si díky štědrým zákazníkům přes 40 tisíc korun.

O Albertu a Nadačním fondu Albert

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s AlbertemDo Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo.
  • Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.

 

Reklamy