Nejvíce obchodních sdělení míří na Seznam.cz, dvakrát více než na Gmail.com

Tuzemské e-shopy a další podniky směřují na své zákazníky i obchodní partnery desítky tisíc e-mailů denně. Na vzorku více než 1 700 účtů se v aplikaci SmartEmailing podívali, na které domény obchodní sdělení nejčastěji míří. Více než polovina unikátních adres – přes 2,45 milionu – se nacházela na doméně Seznam.cz. Jejich počet je přitom oproti druhé nejčastější doméně Gmail.com více než dvojnásobný.

„Jako zkoumaný vzorek jsme vybrali 1 783 účtů v aplikaci SmartEmailing, které svým zákazníkům a partnerům pravidelně zasílají obchodní sdělení. Vybraný vzorek našich klientů jsme sledovali po dobu 30 dnů, během nichž někteří z klientů odeslali i více samostatných kampaní. V potaz jsme přitom brali jen ty kampaně, které měly více než 200 adresátů,“ popsala Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

Kampaně, jež během sledovaných třiceti dnů z vybraného vzorku účtů odešly, směřovaly na celkem 5 714 300 unikátních e-mailových adres. Nejvíce z nich využívalo doménu Seznam.cz, jednalo se o celkem 2 455 481 adresátů. Potvrdila se tak dlouholetá oblíbenost e-mailových schránek na této doméně. Dalších 274 891 e-mailových adres poté připadlo na doménu E-mail.cz a 56 199 adres na doménu Post.cz, které obě pod společnost Seznam též patří.

„Druhou nejčastější doménou, na kterou obchodní sdělení ve sledovaném období putovala, byl Gmail.com. S 1 205 071 unikátních schránek se vzhledem ke konkurenčnímu Seznamu jedná o necelých padesát procent. Po započtení domén E-mail.cz a Post.cz by tento podíl byl navíc ještě menší,“ sdělila Kateřina Fišerová.

Třetí příčku mezi nejčastějšími doménami pak obsadilo Centrum.cz s 286 665 unikátními adresami. Doména patří do portfolia společnosti Economia stejně jako domény Atlas.cz či Volny.cz. Ty si z pomyslného koláče unikátních adres ukously 86 958 a 43 393 schránek. Na dříve velmi oblíbené doméně Yahoo.com se ze zmíněných více než 5,7 milionů schránek nacházelo 52 691 e-mailů, na Hotmail.com jich pak připadlo 37 699.

„Zastoupení na horních příčkách statistik měly i slovenské domény. Azet.sk obsadila pátou pozici celkového srovnání s 116 540 e-mailovými schránkami, na Centrum.sk a Zoznam.sk pak připadlo 78 481 a 29 549 adres. Nad deset tisíc schránek, konkrétně 16 033 jsme zaznamenali na doméně Post.sk,“ dodala manažerka aplikace.

Nižší čísla, zpravidla v řádech jednotek tisíc e-mailových schránek, pak připadly na domény různých firem a bank, v případě některých kampaní pak e-maily směřovaly například i na adresy tuzemských mediálních domů a vydavatelství.

 

  • O aplikaci SmartEmailing

 

SmartEmailing je oblíbený český nástroj pro kompletní e-mail marketing. Na českém trhu působí od roku 2010 a dnes pomáhá více než 5 000 českých a slovenských firem budovat lepší vztahy se zákazníky a více prodávat. Denně pro ně doručí v průměru 3 miliony e-mailů. Úspěch SmartEmailingu a jeho klientů stojí na propojení dvou oblastí: poskytnutí spolehlivého nástroje s předními funkcemi a podpůrného vzdělávacího systému, aby zákazníci věděli, jak dělat e-mail marketing skutečně efektivně a bez spamu.

SmartEmailing se rovněž věnuje vzdělávání a osvětě. Každý rok pořádá Email Marketing Online Summit, který je pro návštěvníky zdarma. Minulý rok se jej zúčastnilo na 4,5 tisíce diváků. Více o Email Marketing Online Summitu zde.

Reklamy