I ajťáci dokážou vymyslet originální dárek. Je libo tajný recept, sborník humoru nebo vlastní online hru?

17. prosinec 2018 – Vánoční atmosféra je už cítit na každém rohu a většina z nás se snaží dokoupit poslední sváteční dary. Zatímco na nákup dárků pro rodinu či blízké máme ještě pár dní čas, firmy už musí mít v ježíškovi dávno jasno. Právě v těchto dnech jsou totiž jejich prezenty distribuovány ke svým novým majitelům, ať už se jedná o zaměstnance či firemní partnery. Mnohé společnosti se spoléhají na klasiku, nemálo z nich se však v posledních letech snaží zapůsobit tím nejvíce netradičním nápadem. A s těmi druhými se letos roztrhl pytel i v IT odvětví, které má často spíše nálepku těch nezábavných a monotónních. Takže jaké nejzajímavější dárky letos ajťáci vymysleli?

Vlastní časopis nekorektního humoru

V průběhu posledních prosincových dní se vám v rámci snah o nápaditý dárek může dostat do rukou například sborník nekorektního humoru ETN Plesk s podtitulem Humor není žádná sranda. Jak už název napovídá, jedná se o vánoční dárek z dílny společnosti Etnetera, která se zaměřuje především na vývoj webových, mobilních a VR aplikací. Časopis, který vzniká interně pod rukama zaměstnanců firmy, oslavil vloni první dekádu a letos se k partnerům a klientům dostane už po jedenácté. Stále však sklízí ovace a sami si o něj říkají. ETN Plesk souzní s naší firemní kulturou, ke které patří i humor bez servítků. Každého tedy radši předem upozorníme, že není vhodný pro děti,“ říká Mikuláš Procházka, šéf marketingu Etnetera.

Grafika od oblíbeného ilustrátora

Pod stromečkem mohou letos někteří najít taky osobité grafiky. Tedy pod tím firemním. Dílky vytvořenými na míru od slavného ilustrátora a malíře Josefa Velčovského totiž obdarovává své partnery Monet+, což je lídr českého trhu ve světě elektronických plateb a bezpečné digitální identity. „Chtěli jsme dát zákazníkům k Vánocům něco opravdu hodnotného, co zároveň podtrhne výjimečnost našeho vztahu s nimi. A vyhnout se obligátní, byť oblíbené lahvi. Máme za to, že naše dodávky nejsou jen o technologiích. To, co naši zákazníci opravdu oceňují, je obrovské nasazení a ochota konkrétních lidí. A došli jsme k tomu, že perfektní spojení lidskosti, unikátnosti i jisté aspirace k dokonalosti je právě v umění,“ vysvětluje vznik nápadu Jiří Marek, marketingový manažer společnosti. Přibližně stovka ručních grafik vznikala v ateliéru Velčovského v průběhu podzimu.

Bambusové brčko či látkový obal na příbor

Rezonují také ekologické dary, které přimějí či pomohou v cestě za odpovědným chováním firem i jednotlivců. Na ty vsází třeba zaměstnanci SmartEmailingu, firmy věnující se tvorbě efektivních nástrojů v emailovém marketingu. Zaměstnance a partnery odmění letos za spolupráci například praktickou lněnou taškou na nákup, sadou bambusových či skleněných brček nebo třeba speciálním látkovým obalem na příbor. „Celá naše firma třídí odpad, využívá ekologických čistících prostředků a zapojuje se do úklidových akcí. Kromě toho je pro nás samozřejmostí nepoužívání brček ani plastového nádobí. Při výběru restaurace nebo třeba dovozu jídla se už dopředu zajímáme, v čem nám jídlo přivezou. Pokud by to byl plast nebo nerecyklovatelný materiál, vybíráme jinde. A to jsme chtěli promítnout i do dárků, potěšit ostatní eko-vychytávkami, které se nám líbí a jsou praktické,“ popisuje Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

Co je české, to je hezké

Český internetový portál a vyhledávač Seznam.cz zase vsází na české tradice a domácí původ. Proto zařadil mezi vánoční dárky, které budou směřovat k firemním klientům a partnerům, mimo jiné i sadu pro vytvoření typicky vánočního pokrmu. Který to je? Ten nejstarší. „Do dárkového balíčku jsme letos přidali směs ingrediencí na staročeského kubu. Je to ten nejtradičnější vánoční pokrm, který je vlastně jednoduchý, ale zajímavý, mnozí ho nemají běžně možnost ochutnat,“ uvádí Aneta Kapuciánová z jednoho z prvních českých internetových katalogů a vyhledávačů Seznam.cz. Pokud se k vám tento dárek nedostane, prozradíme, že na kubu postačí bílé víno, ječné kroupy, směs sušených hub, slunečnicový olej a majoránka.

Kódovací hra Zachraň Vánoce

Pro všechny, kdo prošli některým z kurzů Czechitas, nebo o tom třeba přemýšlí, je k mání speciální kódovací hra Zachraň Vánoce. Tato nezisková organizace, která se snaží zvýšit IT gramotnost u žen a mladých lidí, chce totiž dostát svého i při předvánočním nadělování. Kdokoliv si s její pomocí může zlepšit své programovací dovednosti, a to na příkladu vánoční počítačové hry. Celý návod je připraven online jako adventní kalendář a každý den se na webu autora i na jeho facebookové stránce objevují nové indicie. Na Štědrý večer budou mít všichni zapojení hru hotovou.

Reklamy