Huawei představuje aplikaci Facing Emotions, která umožňuje nevidomým vnímat emoce druhých

Většina z nás považuje úsměv za samozřejmost, nevidomí však možnost naplno prožít projevy neverbální komunikace druhých nemají. Huawei proto přichází na trh s novou aplikací Facing Emotions, která umožňuje těžce zrakově postiženým zažívat emoce na tvářích lidí, se kterými hovoří a pomáhá tak zlepšit kvalitu jejich života. Partnerem kampaně Facing Emotions v České republice je Světluška, projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu.

Aplikace Facing Emotions využívá umělou inteligenci ve spolupráci s výkonným fotoaparátem smartphonu Huawei Mate 20 Pro, který překládá sedm univerzálních lidských emocí do jedinečné zvukové podoby. Díky tomu přináší nevidomým plnohodnotnější zážitek z komunikace a umožňuje lépe porozumět reakcím ostatních.

Aplikace postavená na umělé inteligenci

Facing Emotions byla vytvořená, aby posunula hranice toho, co je v současnosti schopná dosáhnout technologie AI. Co to znamená v praxi? Tvůrci aplikace naučili umělou inteligenci analyzovat výrazy tváře a emoce a následně je přeložit do zvukové podoby. Aplikace naskenuje pomocí zadních kamer tvář osoby, se kterou nevidomý hovoří a identifikuje prvky tváře, jako jsou nos, oči, obočí a ústa. Poté zpracovává identifikované emoce do jednoduchého zvuku, který je možné slyšet přes telefon nebo sluchátko. Aplikace je tak schopná rozeznat emoce jako jsou štěstí, smutek, strach, rozhořčení, vztek, znechucení, opovržení i překvapení. Vše se přitom děje v reálném čase a v offline režimu. Kromě umělé inteligence se na celém přenosu z velké části podílí také výkonný procesor, kterým je Mate 20 Pro vybavený.

Spojení lidí a technologie

Aplikace byla vyvinutá s podporou komunity osob s těžkým zrakovým postižením. Její tvůrci spolupracovali například s polskou asociací nevidomých a vytvořili skupinu testerů, kteří se zapojili do každého klíčového kroku v rámci procesu vývoje. Vývojáři konzultovali s představiteli komunity jejich poznatky a na jejich základě vyvíjeli řešení, které co nejvíce vyhovovalo jejich potřebám.

Partnerem kampaně Facing Emotions pro Českou republiku je Nadační fond Českého rozhlasu, který prostřednictvím sbírky Světluška už 15 let podporuje těžce zrakově postižené ve všech věkových kategoriích. Ročně investuje více než 1 mil. Kč do podpory pořízení kompenzačních pomůcek pro jednotlivce a 1,3 mil. Kč do programu Technologie se Světluškou, který podporuje vývoj a škálování moderních technologií pro zkvalitnění života lidí se zrakovým postižením.

Inspirace, která pomáhá

Klíčovým prvkem celého procesu byly zvuky. O jejich tvorbu se postaral nevidomý skladatel Tomasz Bilecki. Podařilo se mu zachytit každou ze sedmi emocí a vyjádřit ji v poslouchatelné podobě.

„Při vzniku zvuků jsme se soustředili na to, aby byly skutečně specifické pro každou emoci a zároveň zněly jednoduše, stručně a nevyrušovaly tak uživatele při rozhovorech,“ vysvětlil skladatel Tomasz Bilecki.

Skladatelův pohled na povahu zvuku umožnil vysvětlit emoce ostatním těžce zrakově postiženým lidem. Zvukové vzorky následně testoval tým nevidomých konzultantů, kteří je ohodnotili jako lehko zapamatovatelné a pochopitelné.

Jako součást kampaně vytvořil designer Jan Kochanski speciální držák Mate 20 Pro, který je možné vytisknout na 3D tiskárně a je navržený tak, aby měl nevidomý při komunikaci volné ruce a kamera telefonu mohla snímat obličej člověka, se kterým si právě povídá. Speciální 3D držáky jsou k dispozici pro každého na webové stránce shapeways.com.

Jaký dopad může mít užitečná aplikace na životy nevidomých, vyjadřuje krátký dokumentární film, který vzniknul jako součást kampaně. Film ukazuje klíčové momenty v životě tří zrakově postižených lidí, kteří mají poprvé možnost zažít emoci na tváři blízké osoby. Jejich reakce proměňuje dokument na dojemný zážitek, který se na dlouhou dobu vryje do paměti diváka.

Dokument je možné vidět zde:

https://lion.app.box.com/s/ibce636kpmu2y8yr1xz22u74wlosoyw6

– – –

Více informací o produktech Huawei naleznete na https://consumer.huawei.com/cz

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:
Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/
YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk
Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group
Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2016 se společnost umístila na 3. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Šestnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.

Reklamy