Hyundai oceněn titulem SAFETYBEST 2018 za průkopnickou inovaci v oblasti bezpečnosti

  • Technologii upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert), naprostou novinku v automobilovém průmyslu, zdobí titul SAFETYBEST 2018
  • Porota ocenila u „výjimečného nového systému“ jeho potenciál zachraňovat životy
  • Hyundai obdržel třetí významné ocenění za bezpečnost během dvou týdnů

Systém upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert), vyvinutý společností Hyundai Motor, byl oceněn porotou soutěže AUTOBEST, která mu udělila prestižní ocenění SAFETYBEST 2018. Porota, složená z motoristických novinářů z celé Evropy, vyhlásila vítězem značku Hyundai díky její inovativní bezpečnostní technologii, kterou začala v letošním roce nabízet ve zcela novém modelu Hyundai Santa Fe.

Značka Hyundai uvedla systém upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) na trh jako první v automobilovém průmyslu. Pokud řidič vystupuje z vozidla a zadní dveře jsou zavřené, systém jej upozorní na případnou přítomnost cestujících, zvířat nebo jiných objektů v zadní části interiéru. Porota soutěže AUTOBEST uvedla, že tento průkopnický systém považuje za důležitý krok k prevenci vzniku situací, v nichž je dítě zapomenuto na zadních sedadlech vozidla. Zejména za horkého počasí by pak mohlo dojít k ohrožení života dítěte, čemuž se systém ROA značky Hyundai snaží účinně zabránit.

„Výjimečný nový systém značky Hyundai, který brání tomu, aby rodiče zapomínali své děti ve voze, je jednoduchý, ale současně velice nezbytný pro záchranu dětských životů. Hyundai nalezl řešení, jak předejít dalším tragickým událostem. Duch soutěže AUTOBEST se orientuje na oceňování právě takto geniálních, ale zároveň jednoduchých řešení, která vylepšují život při cestování automobilem a zvyšují bezpečnost cestujících i potěšení z jízdy,“ řekl Dan Vardie, zakladatel a ředitel soutěže AUTOBEST.

Ocenění SAFETYBEST je udělováno každoročně od roku 2002 jako jedno z hlavních ocenění v soutěži AUTOBEST. Její organizátoři jím oceňují nepřetržité úsilí automobilového průmyslu o zvyšování bezpečnosti vozidel.

Tři ocenění za bezpečnost pro Hyundai během dvou týdnů

Ocenění SAFETYBEST bylo uděleno krátce poté, co model Santa Fe získal nejvyšší pětihvězdičkové celkové hodnocení bezpečnosti v nezávislých testech Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Vlajková loď značky Hyundai v segmentu SUV disponuje rozsáhlou výbavou vyspělými prvky aktivní bezpečnosti a asistenčními systémy Hyundai SmartSense. Mezi ně patří například asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), který je poprvé součástí výbavy vozidel značky Hyundai. Systém při couvání z místa se špatným výhledem upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící vzadu ze strany a v případě potřeby navíc automaticky aktivuje brzdy. Další bezpečnostní inovací v rámci celého automobilového průmyslu ve výbavě modelu Santa Fe je asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist), který zabraňuje nehodám způsobeným otevřením dveří v situacích, v nichž se zezadu přibližují vozidla, a to přechodným uzamčením dveří před jejich otevřením tak, aby cestující mohli vystoupit z vozidla naprosto bezpečně.

Třetí skvělou zprávu pro značku Hyundai z oblasti bezpečnosti během tohoto měsíce zveřejnila rovněž organizace Euro NCAP, která udělila zcela novému modelu Hyundai NEXO ocenění „Best in Class“ za nejlepší výsledky v testech bezpečnosti v roce 2018 v kategorii „velkých SUV“. NEXO je jako první elektromobil s palivovými články, který získal nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti od organizace Euro NCAP, dalším důkazem průkopnického přístupu značky Hyundai v oblasti uvádění nových technologií do silničního provozu.

Členové poroty AUTOBEST reprezentují 31 evropských zemí. AUTOBEST tak má dle počtu zastoupených zemí největší porotu na světě, složenou z nezávislých motoristických novinářů. Předávání ocenění se uskuteční na galavečeru organizace AUTOBEST v únoru 2019.

Zcela nové modely Santa Fe a NEXO se již v Evropě začaly prodávat, přičemž termíny uvedení na jednotlivé trhy se liší.

 

Reklamy