Štědrý den 2018 v síti T-Mobile: rapidní nárůst datového provozu, osobní přání a klidná večeře bez mobilů

Během Štědrého dne roku 2018 drželi Češi tradičně mobil v ruce mnohem častěji než jindy. Důvodem samozřejmě byla vánoční přání příbuzným i známým. Ta odcházela v mnoha formách: osobními telefonáty, přes SMS či MMS, nebo jakkoliv s využitím internetu.

Konkrétně během 24. prosince 2018 Češi uskutečnili v síti T-Mobile 15 640 271 telefonátů, poslali 21 509 897 SMS a 565 193 MMS. Datový provoz se zvýšil oproti loňskému Štědrému dnu o 109 %. Lidé nejvíc datovali večer po nadílce, mezi 20. a 22. hodinou. Češi si nejvíce volali během dopoledne, a sice mezi 9-12 hodinou – tedy ještě před tím, než začali finišovat s přípravou štědrovečerních oslav. Během Štědrého dne výrazně stoupl počet poslaný SMS a MMS oproti běžnému všednímu dnu, v případně SMS je to nárůst o 226 %, MMS o 468 %.

Smršť přání skončila a provoz razantně poklesl mezi pátou a šestou večer. To je dle průzkumu přesně doba, kdy Česká republika usedá ke štědrovečerní tabuli (mezi pátou a šestou zahajují večeři tři čtvrtiny Čechů). U stolu pak 89 % lidí mobil nepoužívá – prostě jej ztiší, nekontrolují nebo dokonce vypnou. Stejně tak děti: naprostá většina těch, které mají svůj mobilní telefon, musí dodržovat jasná pravidla. Buď stejná, jako u běžné večeře, nebo dokonce přísnější. Ani po ukončení večeře již lidé v intenzivní komunikaci příliš nepokračovali – po rozdání dárků a puštění pohádky v televizi si všichni užívají chvíle s nejbližšími. Pozn.: průběh provozu najdete v grafech na konci tiskové zprávy.

A jak si lidé přáli? Průzkum ukázal, že lidé spolu chtějí během Vánoc být v osobním kontaktu. Pokud se nemohou fyzicky potkat, nejvíc chtějí, aby jim příbuzní či známí osobně zavolali. Tuto formu vánočního přání má v oblibě 67 % lidí. Podobně lidé dávají přednost osobní SMS (59 %) nebo osobnímu emailu (52 %). Samozřejmě, stále platí, že potěší i tradiční pohled poslaný poštou – velmi rádo jej obdrží 56 % lidí. Naopak hromadné SMS či emaily lidé příliš „nemusí“. Pro 25, respektive 22 % dotázaných je taková forma přání vyloženě negativní.

„Lidé mají zkrátka rádi, když je Vaše přání osobní a ne hromadné. Platí to pro Štědrý den i Nový rok. Stojí za to dát si chvilku práci s napsáním pár slov, aby vaši blízcí viděli, že jste poslali přání konkrétně jim a mysleli jste na ně,“ vysvětluje Martina Kemrová, senior manažerka komunikace T-Mobile Česká republika.

Průzkum pro T-Mobile realizovala společnost Kantar TNS v říjnu 2018 na vzorku 766 respondentů.  

  O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s 6,2 milionu mobilních zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení či partnerská řešení nejen pro firmy, ale i instituce a individuální zákazníky. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií. To prokázalo i srovnávací měření kvality sítí P3 communications v říjnu 2017, v němž T-Mobile zvítězil a získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky. 

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.czwww.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů. 

Reklamy