Deník Metro zavedl novou rubriku Moje Metro: Čtenáři se mohou přímo podílet na tvorbě obsahu novin

Deník Metro mediální skupiny MAFRA tento týden představil novou rubriku, v níž dává prostor svým čtenářům. Na sociálních sítích mohou sdílet fotky s hashtagy #MOJEMETRO nebo #DENIKMETRO a mají tak možnost podílet se on-line na tvorbě obsahu novin. Deník Metro zároveň vyzval umělce, aby noviny kreativně zapojili do koláží, fotek nebo videí a po vzoru kolegů z nizozemské redakce Metra také zavedl prostor, kde mohou čtenáři nechat vzkaz dalším lidem, kteří si výtisk vezmou do ruky.

Další možností je rámeček se vzkazem či malůvkou rovnou sdílet na sociálních sítích. Cílem redakce je, aby čtenáři chápali i tištěný deník Metro jako živý organismus, který mohou svým přičiněním ovlivnit a který podrobně může popsat to, co je zajímá. A zároveň se při jeho čtení bavili a hráli si.

„Chceme využít módní vlny, která nyní postihla Instagram, a prostřednictvím této sociální sítě více zapojit naši čtenářskou obec do tvorby obsahu novin. Lidé rádi fotí a sdílí svoje postřehy a příběhy. Máme dobré zkušenosti s letitou rubrikou Metrohlídač, kam nám lidé posílají postřehy zejména z Prahy a v případě otištění fotky jsou honorováni. Na téma tohoto fenoménu dokonce vznikla už i bakalářská diplomová práce,“ uvedl Petr Holeček, šéfredaktor deníku Metro.

Na instagramovém profilu @mojemetro redakce zveřejňuje střípky ze své každodenní práce, nechává nahlédnout do zákulisí reportáží, rozhovorů a dalších zajímavých akcí. Čtenáři se mohou dozvědět i to, co je čeká v nejbližších dnech, nebo se zapojit do různých fotohádanek a dalších tematických výzev a soutěží.

„Nelze v dnešní době ignorovat fenomén Instagramu. Každý jeho uživatel je v podstatě redaktorem, fotografem a sám sobě vydavatelem. V zahraničí se sociální sítě s novinami propojily už před lety, u nás nastává ta chvíle nyní,“ dodává Petr Holeček s tím, že redakce bude několik týdnů sledovat interaktivitu čtenářů a po vyhodnocení zavede případně další kreativní možnosti, jak dát lidem prostor v „jejich“ deníku Metro.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,3 milionů čtenářů, což představuje 60,2 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty.

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.

Reklamy