Bezhotovostní placení vám může při povánočních nákupech ušetřit spoustu času

Bezhotovostní platby jsou u nás čím dál oblíbenější a jen málokdo dnes u sebe nosí větší hotovost. Při nákupech díky nim ušetříte čas, a navíc je tento způsob placení velmi pohodlný a bezpečný.

Praha – 21. ledna – I když je po Vánocích, obchodní centra díky povánočním výprodejům odliv zákazníků ani v nejmenším nepociťují. Slevy lákají čím dál více lidí, kteří do obchodů vyráží buď za výhodným nákupem, nebo utratit peníze, které našli pod stromečkem. Tlačenicím na parkovištích a ve frontách se prostě ani v povánočním období nevyhnete. Určitě proto uvítáte jakoukoli možnost, jak si nákupy zjednodušit. Obíháte-li jeden obchod za druhým, asi vás rychle otráví, když musíte pokaždé u pokladny lovit v kabelce peněženku, nebo čekat, až vám prodavačka vrátí nazpět. A když se takových lidí sejde v každém obchodě ve frontě více, můžete v nákupním centru promarnit i několik hodin, které by se daly strávit úplně jinak a rozhodně příjemněji. Proto není divu, že mají lidé čím dál více v oblibě placení kartou, nebo mobilními zařízeními. V České republice dokonce tolik, že v bezkontaktním placení zaujímáme celosvětově druhou příčku, hned za Austrálií. Jedno pípnutí kartou vám zabere pouze pár vteřin a ušetří čas nejen vám, ale i personálu v obchodě a lidem čekajícím za vámi.

Nejedná se však pouze o plastové platební karty. V současné době začíná být velmi populární placení mobilním telefonem nebo tzv. wearables, tedy nositelnou elektronikou jako jsou platební náramky, chytré hodinky či třeba prsteny s NFC technologií. Pokud jste fanoušky těchto platebních novinek, určitě víte, jak je jejich používání jednoduché, pohodlné a hlavně bezpečné. Všechny tyto platby fungují na stejném principu jako běžné platby kartou, ale totožnost majitele se ověřuje například pomocí biometrických prvků, jako je otisk prstu či sken duhovky. Takže nikdo cizí nemá šanci se k vašim finančním prostředkům dostat.

To se týká i nákupů v e-shopech, protože lidé nakupují on-line stále častěji. V porovnání s kamennými obchody roste objem online nákupů dvakrát rychleji. Bezhotovostní platby nám šetří čas i v mnoha dalších každodenních činnostech, aniž bychom to vůbec vnímali. Samozřejmostí se pro nás stalo zaplatit kartou taxi, návštěvu kina, večeři v restauraci nebo balík kurýrovi. Takových situací, kdy nemusíme sahat po peněžence, stát ve frontě, nebo hledat bankomat pro výběr hotovosti, je čím dál tím více. Nové technologie placení se postupně stávají běžnou součástí našich životů. Podle výzkumu společnosti Visa z roku 2017 používá mobily, tablety a nositelnou elektroniku k placení už nyní 40 % českých spotřebitelů. A očekává se, že tento trend i nadále poroste.

Rychlý vývoj bezhotovostního placení napovídá, že v budoucnu se pravděpodobně s hotovostí budeme setkávat čím dál tím méně. Naopak samozřejmostí se stanou platby kartou na všech úřadech, u zubaře či v nemocnicích. Těšit se můžeme i na lednice, které samy objednají a zaplatí nákup, či automobily, které zaplatí za palivo, aniž byste museli vystoupit. A možná to nebude dlouho trvat a ze světa definitivně zmizí klasické plastové karty, protože obchod v digitálním prostředí bez použití fyzické karty roste neuvěřitelnou rychlostí. V Česku už je zcela běžné placení mobilem a chytrými hodinkami a neznámé už nejsou ani platby NFC prsteny, náramky či platebními rukavicemi. Navíc jsou platby prostřednictvím těchto zařízení mnohem bezpečnější, a to díky službě tokenizace, která využívá digitální identifikátory (tokeny) namísto informací z plastové platební karty zákazníků.

O společnosti Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE: V) je světovou jedničkou v oblasti digitálních plateb. Jejím posláním je propojit svět prostřednictvím inovativní, spolehlivé a bezpečné platební sítě, umožňující jednotlivcům, podnikům a ekonomikám prosperovat. Společnost provozuje jednu z nejvyspělejších procesingových sítí na světě – VisaNet. Ta umožňuje bezpečný a spolehlivý průběh plateb po celém světě a dokáže zpracovat více než 65 tisíc transakcí za sekundu. Soustavné zaměření společnosti na inovace je katalyzátorem rychlého růstu connected commerce a hnací silou v cestě za bezhotovostní budoucností pro každého a na jakémkoli místě. V době, kdy svět přechází z analogového systému na digitální, společnost Visa paralelně digitalizuje vlastní značku, produkty a procesingovou síť tak, aby formovala budoucnost placení v digitálním světě. Pro více informací navštivte www.visaeurope.com, blog Visa Vision (www.vision.visaeurope.com) a @VisaNewsEurope.

 

 

 

 

 

Reklamy
Označeno tagem