Nákup na splátky využily už 2/3 Čechů, nejčastěji u domácích spotřebičů a elektroniky

Vlna lednových výprodejů s sebou přináší i rostoucí zájem o využívání nákupu na splátky v e-shopech i kamenných obchodech. K pořízení zboží či služeb tuto formu financování už někdy využilo více než 60 % lidí, a to nejčastěji k nákupu bílé techniky a elektroniky. Kromě nižších úroků volají Češi při nákupu na splátky po zjednodušení smluv a zrychlení celého procesu. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 525 respondenty.

Jen 38 % respondentů ve věku od 18 do 65 let nikdy nevyužilo formu nákupu na splátky, mezi lidmi kolem 50 let dokonce jen 20 %. U většiny dotázaných se přitom jedná o relativně čerstvou zkušenost, když nadpoloviční většina z nich realizovala nákup na splátky v posledních pěti letech, třetina pak dokonce během posledních tří roků. Podle dat Cofidisu je právě leden v nákupech na splátky rok od roku silnějším měsícem, obzvlášť v případě e-shopů. Mírně roste také průměrná částka, která aktuálně činí u nákupu zboží na splátky 14 000 korun.

Pračky, ledničky, elektronika i nábytek

Podle průzkumu lidé na splátky nejčastěji nakupují bílou techniku, jako jsou lednice či pračky (38 %)
a elektroniku jako televize či audio vybavení (34 %). Pětina lidí také přiznala, že si na splátky pořídila mobilní telefon a podobný počet lidí počítač či tablet. 18 % dotázaných nakoupilo v minulosti na splátky automobil a 13 % nábytek. „Očekáváme, že díky zjednodušování a zrychlování celého procesu se financování tímto způsobem brzy začne objevovat i v dalších segmentech zboží či služeb, kde to doposud není běžné. Typicky půjde o optiky, zubní ordinace nebo estetické kliniky,“ říká Cyril Křůpala, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cofidis.

Rychlost, jednoduchost a soukromí

Právě se složitě psanými smlouvami a nejasnými podmínkami je v současnosti při nákupu na splátky nespokojena čtvrtina lidí. Pro 23 % je zároveň díky dotazům na citlivá data nákup na splátky příliš velkým zásahem do jejich soukromí. Pětina lidí má pak problém s dlouhými dotazníky, náročnou dokumentací a celkovou zdlouhavostí procesu schválení úvěru. „Při standardním nákupu zboží na splátky je v některých případech potřeba vyplnit ručně až padesát informací. Díky novým technologiím, které využívají např. automatické vyplňování údajů o klientovi, lze přitom tento počet snížit na šest, a celý proces tak drasticky zkrátit,“ říká Křůpala.   

Cena v neposlední řadě

Vedle komfortu, rychlosti a transparentnosti hledí spotřebitelé při nákupu na splátky také na cenu. Pro většinu dotazovaných (60 %) hraje důležitou roli výše úroků a částka, kterou nákupem na splátky přeplatí oproti jednorázové platbě. 12 % dotázaných pak vyžaduje dostatečně kvalifikovaný personál, který jim v obchodě dokáže s nákupem na splátky poradit a odpovědět jim na otázky. Zcela bez výhrad k současné podobě nakupování na splátky je pouze 15 % Čechů.    

COFIDIS je silná mezinárodní finanční skupina, která působí na českém trhu již od roku 2004. Nyní je zastoupena v 8 evropských zemích. Společnost COFIDIS s.r.o. se specializuje na poskytování spotřebitelských úvěrů a nabízí svým klientům a obchodním partnerům širokou paletu finančních produktů. Výhodná úvěrová nabídka, dlouhodobé zkušenosti a individuální přístup řadí COFIDIS mezi značkové společnosti v oblasti nebankovních úvěrů.

 

Reklamy