Tech trendy 2019: AI, prožitkový marketing a chytré IoT

Praha, 28. ledna 2019 – V posledním desetiletí významně ovlivnily prakticky všechny sektory průmyslu a služeb trendy jako cloud, datová analytika, blockchain nebo kognitivní a digitální realita. V nadcházejícím období budou podnikový sektor, marketing a služby podstatně měnit umělá inteligence (AI), internet věcí (IoT) propojený 5G sítěmi či nová generace marketingových nástrojů a technik. To jsou klíčové trendy dle nejnovější studie Deloitte Tech Trends 2019: Beyond the digital frontier.

Podle více než tisícovky oslovených vedoucích IT pracovníků vidí nadnárodní společnosti a další velké organizace největší výhody AI ve zdokonalení produktů (44 %), optimalizaci interních procesů (42 %) a zlepšeném rozhodování (35 %).

„Role AI ve firmách rychle poroste. Kognitivní nástroje jsou v IT prostředí dnes již prakticky standardem. V následujících letech bude AI sloužit nejen ke zvýšení výkonnosti zaměstnanců, ale ve větší míře i k automatizaci řady obchodních a provozních procesů,“ říká Štěpán Húsek, partner technologického poradenství v oddělení poradenských služeb Deloitte.

Plného využití potenciálu IoT se podle expertů Deloitte dočkáme až s letošním nástupem sítí páté generace (5G). 5G sítě nabídnou vyšší přenosovou rychlosti a nižší latenci. A do konce roku 2020 spustí síť nové generace na 51 operátorů.

Sociální a mobilní platformy se pomalu stávají minulostí. Nástroje pro správu obsahu nebo SEO nahradí nová generace marketingových nástrojů a technik. Ty se zaměří na zákaznickou zkušenost, budování důvěry, angažovanost a přesně změří dopad marketingových aktivit. Odborníci Deloitte předpovídají, že prožitkový marketing využívající analytické a kognitivní nástroje umožní přesněji interpretovat chování a přání zákazníků a dokáže na základě dat určit způsob, jak s nimi nejlépe pracovat.

„Šéfové marketingu a IT budou nuceni začít využívat arzenál nových marketingových nástrojů, které jim nastupující technologie nabídnou. Zejména data jim umožní hlubší porozumění zákazníkům. Během rozhodovacího procesu zákazníka analytika v reálném čase vyhodnotí, kdy a jak mu poskytnout určitý prožitek. A nakonec by jim nové technologie měly umožnit dodat zákazníkovi relevantní obsah ve správný čas,“ dodává Štěpán Húsek.

Další témata studie Tech Trends 2019:

 

  • NoOps: Technologie cloud computingu povede k automatizaci. Pro správu IT infrastruktury a softwaru již nebude zapotřebí speciální tým. To umožní nasadit IT zdroje na činnosti, které přímo podporují obchodní výsledky firem.
  • Inteligentní uživatelská rozhraní: Od tradiční komunikace prostřednictvím klávesnice a dotykové obrazovky se dostáváme ke komunikaci pomocí hlasových příkazů.  
  • DevSecOps: Jde o zkratku pro vývoj, zabezpečení a provoz, které se snaží od počátku vývoje aplikace automatizovat bezpečností úlohy tím, že do pracovního postupu vloží důležité procesy a prvky zabezpečení.

 

Kompletní studie Tech Trends 2019: Beyond the digital frontier naleznete zde.