Alza.cz 2018: obrat 25 miliard

Praha 30. 01. 2019 – Podle předběžných výsledků dosáhla společnost Alza.cz
a. s. v roce 2018 obratu ve výši 25 miliard korun bez DPH (972 mio EUR). Meziroční nárůst činí zhruba 19,3 %. Rekordní rok přinesl 10, 3 milionů objednávek (30 % y/y), báze unikátních zákazníků vzrostla na 3, 7 milionu.

Firma opět posunula hranici nemožného, když v rámci nejsilnějšího dne (17. 12. 2018) dosáhla obratu 240 milionů a vyřídila 108 648 objednávek. Za minutu zpracovali v tento rekordní den zaměstnanci 388 objednávek, tedy 6,5 za jedinou vteřinu.

„Napříč zeměmi rostlo Česko 21 % a Slovensko 15 %. V Maďarsku dosáhl obrat téměř 1 miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 %.  Přes 51 % plateb bylo uskutečněno kartou (terminál i on-line), více než 50 % objednávek šlo z mobilních zařízení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz, a dodal: „Mezi miliardové segmenty patřily vloni notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (např. pračky, sušičky) a malé domácí elektro (např. kávovary).“

Rok 2018 byl opět rokem inovací – vznikly 3 unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, zavedlo se doručování do tzv. Alza HomeBoxu a distribuční síť se dále rozšířila o nových 1 800 odběrných míst. Nabídku rozšířila služba Zkušebka, díky níž zákazníci získali možnosti vyzkoušet si vybrané výrobky ze segmentu velkých spotřebičů (sušičky, pračky se sušičkami a myčky) po dobu 60 dní zcela zdarma. V listopadu zahájila společnost prodej řady výrobků vlastní značky AlzaPower, která nyní skýtá již 49 položek (nabíječky, kabely, baterie, powerbanky, reproduktory,…). Výrobků v originálním ekologickém a plně recyklovatelném balení s potiskem na bázi sójových bobů se prodaly desetitisíce kusů. Po možnosti platbou BTC a LTC se také spustil prodej kryptoměn.

Firma rovněž zaznamenala značný zájem o finanční služby – např. unikátní Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplatkem do 3 měsíců bez navýšení) využilo již 11 tisíc zákazníků. Průměrná cena zakoupeného zboží přitom činí 11 000 Kč. Největší zájem je o mobilní telefony, tvoří 26 %. Velmi oblíbená je také tzv. Prodloužená záruka – díky ohlasu je služba aktuálně nastavena u 60 % produktů nad 1 000Kč. Služba Alza NEO (pronájem přístrojů) se nově testuje u firemních zákazníků.  

Alza.cz také v souladu s hodnotami, které ctí, naplňuje svou odpovědnost nejen za udržitelný rozvoj, sociální vazby a životní prostředí, kde působí, ale věnuje se i podpoře celé řadě dalších aktivit – například výuce studentů na VŠE nebo podpoře neziskových organizací. V roce 2018 pomohla různým způsobem 64 projektům.

Mezi podpořené subjekty patří např. FOD, NF Seňorina, Spolek neslyšících v Plzni, Apropo Jičín, ADAM, Fokus, Děts. psych. nemocnice v Lounech, Světluška, NF Zlatý oříšek, Nedoklubko, Život 90, Rozkoš bez Rizika, NF Moje velké přání, Tichý svět, V jedné vteřině, Tyflocentrum Olomouc, Azylový dům ROSA, dokumentární cyklus Život za zdí, Centrum Amelie, hospic Dobrého Pastýře, Cesta domů, Paracetrum Fenix, Locika a další nejen v ČR, ale i na Slovensku  (Základní škola v Lučenci pro autistické děti nebo FN v Banské Bystrici) a v Maďarsku (např. projekt Bérlők, poukazující na rasovou diskriminaci).

Alza.cz vstupuje do roku 2019 se stejným počtem zaměstnanců (1 500) a bude i nadále posilovat pozici absolutní jedničky na trhu. I v tomto roce plánuje rozsáhlé investice do další evropské expanze a služeb spojených s doručením zboží. Nemalé budou i investice do dalšího rozvoje interních systémů, s čímž souvisí i masivní nábor IT odborníků od programátorů, přes architekty, po IT management. Na základě dostupných dat o chování zákazníků na webu a v mobilní aplikaci vidí firma i velký prostor v oblasti personalizace webového obsahu a nabídek. Ani v 2019 nebude chybět značné množství novinek a zajímavostí z oblasti nejnovějších technologií.

O společnosti Alza.cz a.s.

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2018, ve kterém Alza utržila 25 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, doručování do tzv. Alza HomeBoxu, platba a prodej BTC a LTC ve vlastních platebních automatech, nabídka elektromobilů on-line, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, výuka na VŠE, výrobky vlastní značky AlzaPower, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Firma také nabízí klubový program Alza Premium,. Za své úspěchy získala řadu ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi prodejci elektra, Křišťálovou Lupu, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 64 neziskových organizací. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.

 

Reklamy