Kulturní rubrika iDNES.cz slaví jubileum: Mirka Spáčilová publikovala svůj desetitisící článek

Filmová kritička Mirka Spáčilová dnes (31. ledna) publikovala svůj desetitisící článek na zpravodajském portálu iDNES.cz mediální skupiny MAFRA. Šéfka kulturní rubriky je nejpilnější autorkou v dějinách redakce. Jubilejním článkem je recenze dokumentu Máme na víc o kampani Michala Horáčka v prezidentských volbách.

Na stránkách portálu iDNES.cz za 21 let existence vyšlo už 1,2 milionu článků, pod nimiž je podepsáno přes 1 700 různých autorů. Mirce Spáčilové patří suverénně největší podíl, redakční žebříček vede s počtem 10 000 článků.  První články s jejím podpisem na portále iDNES.cz vyšly na podzim roku 1998, kdy weboví editoři publikovali jednadvacet recenzí aktuálně hraných filmů. 

„Chtěla jsem být vždycky novinářkou, ale k filmu jsem přišla úplně náhodou,“ přiznala Mirka Spáčilová.

V tištěných novinách Mirce Spáčilové vychází v průměru přes 700 článků ročně. Od stručných jednosloupcových zpráviček až po recenze, rozhovory a komentáře. Postupem času se stále více textů objevovalo i na webu. Některé aktuality psala jen pro portál iDNES.cz, jiné texty vycházely souběžně v obou médiích.

Celková čtenost článků Mirky Spáčilové je 150 milionů, což činí průměr 15 000 zobrazení na článek. Nejčtenějším byl nekrolog herce Jana Třísky, který si v září 2017 přečetlo téměř 400 000 čtenářů.

Nejčtenější recenze byla unikátní nejen čtenářským zájmem, ale i autorčiným hodnocením: filmu Maturita dala kritička jako dosud jedinému nula procent. Z televizních projektů byla nejžádanější recenze první řady seriálu Cirkus Bukowsky.

Spáčilová ročně zhlédne kolem 250 filmů. Archiv momentálně obnáší 1 648 recenzí, v nichž kritička filmové dílo oznámkovala.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,3 milionů čtenářů, což představuje 60,2 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty.

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.

 

Reklamy