Rok 2020: online bude 30,73 miliard zařízení, zvyšuje se hrozba ztráty dat

Praha 31. 1. 2019 Do roku 2020 bude k internetu připojeno 30,73 miliard zařízení, tedy zhruba čtyři na každého obyvatele planety, uvedl portál Statista. V roce 2025 tento počet přesáhne 75 miliard. Čím více bude náš život spojen s online prostředím, tím větší prostor bude pro ztrátu osobních údajů. Základní pravidla bezpečného nakládání s citlivými daty by si měli osvojit sami uživatelé, připomíná společnost Trisbee.

Zpráva portálu Statista odhaduje, že bude do roku 2020 k internetu připojeno 30,73 miliard různých zařízení. Na každého obyvatele planety tak budou připadat 4 chytré přístroje, které pracují online, ať už jde o telefony, tablety či televize. Počet majitelů smartphonů se podle stejného zdroje zvedne na 2,87 miliardy. To s sebou nese zvýšenou pozornost ohledně ztráty osobních údajů. „Chytré mobily a různé aplikace jednoznačně usnadňují lidem život. Aby správně plnily svou funkci, potřebují přístup k datům – jinak jednoduše neposkytnou to, co uživatelé potřebují a očekávají. Často ale pro jednu funkci existuje širší nabídka poskytovatelů. Spotřebitelé si tak mohou na trhu vybrat ty služby, které jsou bezpečné a citlivé údaje jsou v nich chráněny,“ radí František Havlín ze společnosti Trisbee.

Problémem může být únik z fitness aplikací

Mnoha lidem pomáhají se zdravým životním stylem chytré aplikace. Aby dobře fungovaly, uživatelé do nich zadávají informace o svém zdravotním stavu – od výšky, váhy a věku až třeba po omezení při dietě a podobně. Existují také aplikace, které umožňují přijímat informace o výsledcích zdravotních vyšetření. „Zde už musí být úroveň zabezpečení skutečně vysoká, stejně jako u bankovních a platebních aplikací. Úniky dat o zdravotním stavu patří mezi ty vůbec nejvážnější,“ říká Havlín. Radí, aby si uživatelé přečetli recenze a informovali se o tom, jak přesně jsou aplikace zabezpečené.

Na pozoru by se měli mít sami uživatelé

„Za zásadní považuji, aby si lidé hlídali to, co sami aktivně publikují třeba na sociálních sítích. Často jim nedochází, že zveřejnění některých fotek jim může ublížit víc než třeba to, že banka získá jejich telefonní číslo a datum narození,“ upozorňuje František Havlín ze společnosti Trisbee. Zvláštní pozornost přitom doporučuje věnovat tomu, jaká data a kde sdílejí děti.

Citlivá data, která uživatel sdílí se světem či nedůvěryhodnou osobou, se mohou stát velkým problémem, ať už jde o intimní fotografie či poskytnutí přístupových údajů například k osobnímu účtu.

*****

O Trisbee
Startup založili dlouholetí přátelé a spolužáci Matěj Turek a František Havlín. Oba nesnáší zbytečnou byrokracii a nesmyslné poplatky a s Trisbee chtějí nabídnout službu, která je jednoduchá a užitečná. Trisbee, které je na trhu od června 2018, je ideální platební metodou pro malé podnikatele nebo přátele. Z každé transakce si poskytovatel strhává 1,9 procenta. Aplikace samotná je zdarma a uživatelé neplatí žádné další poplatky. Zakladatelé mají ambice rozšířit podnikání i do zahraničí.

Reklamy