Super Bowl českým divákům neučaroval. Raději sledují tenis či formuli 1

Největší sportovní událost roku ve Spojených státech, finále National Football League, mohli čeští diváci sledovat v noci z neděle na pondělí 4. února na kanálu Sport1. Nudu na hřišti i slabý doprovodný program v polovině utkání zachránil jen výkon komentátorů. Více než americký fotbal, si Češi v televizi pouštějí tenis nebo závody formule 1, ukazují aktuální statistiky internetové televize Kuki.

V pořadí 53. finálový zápas play-off severoamerické NFL známý pod názvem Super Bowl se letos odehrál v Atlantě, ve státě Georgia. Na tamní stadion Mercedes-Benz dorazilo přes 70 tisíc lidí. Počet fanoušků, kteří se na utkání dívali v televizi, zatím nebyl zveřejněn. Už loni ovšem byla sledovanost Super Bowlu nejhorší za posledních devět let. V globálním měřítku dosáhla 103, 4 milionu diváků. Odhady pro letošní rok byly optimistické. Alespoň v České republice kvůli finále NFL řada lidí spánek odložila. „Hned ve 23:30, kdy začal předzápasový program na stanici Sport1 jsme zjistili nárůst počtu diváků ve srovnání s průměrnou denní sledovaností o téměř 255 procent. Po půlnoci si Super Bowl zapnulo ještě zhruba o polovinu víc lidí,“ uvádí Vladimír Tovarňák, z internetové televize Kuki. Sledovanost sice vzrostla, o převratném zájmu o Super Bowl u českých sportovních fanoušků však nelze hovořit. Navíc podle reakcí na sociální síti Facebook se zdá, že u převážně defenzivního zápasu, při kterém týmy získaly nejnižší počet bodů v celé historii Super Bowlu, diváky udržela jen brilantní práce komentátorů.

U diváků Kvitová zvítězila na celé čáře

Výrazně vyšší divácká čísla zaznamenal lednový tenisový grandslam Australian Open. Čechy k obrazovkám připoutalo zejména finále ženské dvouhry. Zápolení české hvězdy Petry Kvitové a Japonky Naomi Osakové na tenisovém kurtu v Melbourne sledoval na stanici STV 2 rekordní počet lidí. „Oproti dennímu průměru byla sledovanost o více než 600 procent vyšší. S velkým předstihem překonalo toto utkání i finále mužské dvouhry, které se událo o den později mezi Novakem Djokovićem a Rafaelem Nadalem,“ doplňuje z dat Kuki Tovarňák.

Co do sledovanosti, oběma zápasům nahrál termín, který připadl na víkend. Příznivý byl i čas přímých přenosů. Sportovní události, které lidé nemohou sledovat kvůli časovému posunu ve vhodnou denní dobu, si mohou díky funkci timeshift, pustit zpětně. „Tato funkce je čím dál populárnější. Využívá ji 90 procent zákazníků a z toho 50 procent na sledování sportovních přenosů,“ říká Vladimír Tovarňák. Možnost zpětného přehrávání se tak hodila nedávno, při vysílání 41. ročníku závodu Rallye Dakar. Česká republika zde měla želízka v ohni, a to ve všech disciplínách. Několik posádek vybojovalo nakonec skvělé pozice. Téměř tři čtvrtiny závodu se navíc odehrávaly v písečných dunách na území Peru. Pro závodníky šlo o extrémně nebezpečné jízdy, divácky byly však atraktivní.

Závody formule 1 sleduje ze záznamu 40 procent lidí

Už v březnu začne Velká cena formule 1. Od roku 2015 jednotlivé závody pro české a slovenské diváky přenáší kanály Sport1 a Sport2. Sledovanost formule 1 v tuzemsku od té doby stoupá. Stále větší oblibě se však těší celosvětově. Formula One Management uvádí, že v roce 2018 se na tento sport dívalo 490,2 milionu lidí.

Aktuálně se spekuluje o novém umístění televizních kamer na okruzích. Důvodem je lepší zachycení dramatičnosti a zejména pak rychlosti závodů. Letošní program je naplánován až do prosince. Časovému posunu se tu v mnoha případech nelze vyhnout. První v pořadí je okruh Albert Park Circuit v Melbourne 17. března. Jubilejní tisící závod se uskuteční v dubnu v Číně. Právě u Mistrovství světa formule 1 zákazníci Kuki ve velkém využívají timeshift. „V loňském roce si závody formule 1 pustilo ze záznamu 40 procent lidí,“ upřesňuje Tovarňák. Užitečná však bude tato funkce, stejně jako možnost pustit si přenosy kromě televize i v mobilu, tabletu nebo notebooku, při Mistrovství světa v krasobruslení. To proběhne mezi 18. a 24. březnem v Japonsku.

Kuki je chytrá internetová televize, za jejímž vývojem stojí čeká firma SMART Comp. a.s., na trhu působící pod značkou netbox, a společnost Planet A, a.s. s obchodní značkou AIM. Služba Kuki funguje od roku 2014 a je dostupná uživatelům v celé České republice i na Slovensku prostřednictvím libovolného internetového připojení. Nabízí přes 140 televizních kanálů, dokáže nahrát 100 hodin pořadů a umožňuje sledovat TV vysílání až sedm dní zpětně. Poskytuje také široký výběr filmových hitů v HD rozlišení. Přehrávání je možné v televizi, počítači, tabletu nebo mobilním telefonu.