Mediální skupina MAFRA je leaderem na trhu v segmentech programových titulů a společenských týdeníků, potvrdily výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt.

Mediální skupina MAFRA, která je největším multimediálním domem na českém trhu a prostřednictvím svých tiskových titulů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů, udržuje nejsilnější pozici také v segmentech programových titulů a společenských týdeníků. Společnost MAFRA Print, která je součástí skupiny, je se 45 miliony prodaných výtisků ročně leaderem na trhu v počtech prodaných výtisků časopisů a nabízí jeden z nejširších zásahů z pohledu čtenosti časopisů. Jak potvrdily aktuální výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt, programový čtrnáctideník TV Max (450 tisíc čtenářů na vydání) a společenský týdeník Rytmus života (431 tisíc čtenářů na vydání) jsou nejčtenějšími standardními „nenovinovými“ časopisy.

Tituly MAFRA Print čte celkem více než 3,2 milionu lidí a také každá druhá žena v České republice, což představuje 2,4 milionu žen. Portfolio MAFRA Print aktuálně zahrnuje celkem 50 titulů rozdělených do 7 segmentů (pro ženy, společenské, TV program, pro muže, příběhové, dětské a zájmové).  

Časopis TV Max, který je současně nejprodávanějším tiskovým titulem na trhu z pohledu počtu prodaných kusů na vydání, si udržuje pozici žánrové jedničky z pohledu čtenosti na vydání mezi programovými časopisy a první příčka patří také čtrnáctideníku Žena a život v segmentu titulů životního stylu pro ženy (237 tisíc čtenářů na vydání). Časopisu TV Max navíc narostla čtenost meziročně o 6 %.

Svoji pozici meziročně vylepšily i oba klíčové příběhové tituly vydavatelství. Časopisu Napsáno životem se rozrostla základna o 11 % čtenářů na vydání (na 162 tisíc čtenářů) a titulu Čas na lásku o 21 % (na 79 tisíc čtenářů).

Inzertním balíčkem s největším zásahem mezi časopisy je BE FEMME FATALE, který obsahuje tituly Chvilka pro tebe, Tina, Claudia, Rytmus života a Pestrý svět, s celkovým počtem 956 tisíc čtenářů na vydání.

Pozn.:

Zdroje dat: Uvedená čtenost dle Media projektu, Unie vydavatelů – AKA, Median – STEM/MARK, období 2. pololetí 2018, MAFRA Print za období 2018

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionů čtenářů, což představuje 59,3 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty.

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.

Reklamy