Lidl pokračuje v navyšování mezd. Prodavač(ka)/pokladní bude mít po třech letech mzdu 31 429 korun

Lidl oceňuje věrnost svých zaměstnanců. Stávající nástupní mzda při čtyřicetihodinovém úvazku 28 000 korun dosud rostla po prvním a druhém roce práce. Nově se zvyší i po roce třetím a dosáhne 31 429 Kč.

V uplynulých dvou letech Lidl razantně zvyšoval nástupní mzdy svých zaměstnanců na pozici prodavač(ka)/pokladní o 9 375 korun na současných 28 000 Kč a adekvátně k těmto nástupním mzdám i mzdy stávajících zaměstnanců. Nyní jde o další krok dál. Prodavač(ka)/pokladní dosud po dvou letech práce pro Lidl dosáhla při čtyřicetihodinovém úvazku mzdy ve výši 30 286 korun. Od března však Lidl zvyšuje stávající mzdy ještě dál, a to po třetím roce práce. Stávající zaměstnanci si tak polepší po dalším roce o téměř 1 200 Kč na 31 429 Kč. V Praze, kde je vzhledem ke specifickým podmínkám pracovního trhu nástupní mzda i mzda po dvou letech o něco vyšší (ta činí 31 429 Kč, tedy stejně jako v celé ČR nově po třech letech práce), si pracovníci v prodejnách vydělají po třech letech při čtyřicetihodinovém úvazku 32 571 Kč.

Lidl  navíc zavádí nové benefity: hodnotu stravenky zvyšuje z 80 na 100 Kč a každý zaměstnanec dostane k využívání kartu MultiSport.

„Naše politika odměňování je konzistentní. V uplynulém roce  jsme nástupní mzdou ve výši 28 000 Kč za čtyřicetihodinový úvazek definovali výborné ohodnocení práce v našich prodejnách od samého základu. Dalším stupněm zvyšování mezd chceme ocenit věrnost a loajalitu. Naši zaměstnanci u nás v převážné většině pracují dlouhodobě. Jejich zkušenosti a znalosti stojí z velké míry za naším úspěchem a my jim tímto krokem chceme ukázat, že si jejich věrnosti vážíme,“ říká ke zvýšení mezd generální ředitel společnosti Lidl Česká republika, Pavel Stratil.

Lidl přitom pokračuje v budování nových pracovních míst. „V loňském roce jsme vytvořili více než 700 nových pracovních míst, a to jak díky aktivní podpoře zkrácených úvazků, tak i díky novým  prodejnám. V loňském obchodním roce jsme jich otevřeli 7 a několik jich plánujeme i pro tento rok. V roce 2019 tak nabídneme přibližně 700 nových pracovních míst,“ komentuje Pavel Stratil další rozvoj společnosti.  

Lidl nastavil své mzdy v prodejnách tak, aby byly zajímavé i v případě zkrácených úvazků,  jichž je po jejich zavedení před dvěma lety většina. „Kolegyně a kolegové v prodejnách, ale i logistických centrech mají náročnou práci. Díky kratším úvazkům tak mají více času na odpočinek, koníčky a rodinu, mnoho z nich vedle své práce studuje. Zkrácený úvazek za mzdu, kterou by jinde měli za úvazek plný, je pro ně motivací. Ta je pak odměnou i nám,” zdůvodňuje využívání kratších úvazků Stratil.

Při úvazku 35 hodin  týdně činí nástupní mzda 24 500 Kč, nově dosáhne po třetím roce práce 27 500 Kč (dosud končila po dvou letech ve výši 26 500 Kč). Nejčastěji využívaným úvazkem je přitom  v současnosti úvazek 30 hodin týdne. Při něm činí nástupní mzda 21 000 Kč, po dvou letech 22 714 a nyní nově po třech letech dosáhne výše 23 571 Kč.

Kromě prodejen upravuje Lidl podobným způsobem i mzdy ve svých logistických centrech. Ta provozuje v Brandýse nad Labem, Cerhovicích, Měříně a Olomouci. Nástupní mzda na základní pozici kompletáře činí při plném úvazku v celé ČR 36 000 korun. Její růst se dosud ustálil po dvou letech na 38 667 Kč, od března letošního roku však u zaměstnanců, kteří pracují ve společnosti tři roky a déle, dojde k jejímu dalšímu navýšení na 40 000 korun. Nové benefity pak platí i pro logistická centra a centrálu.

Letošní úpravu mezd a nové benefity Lidl spojil i s novou personální kampaní. V její obecné části Lidl zdůrazňuje kvalitu svých zaměstnanců a skutečnost, že odvádí skvělou práci, které si společnost opravdu váží. V náborové části kampaně pak akcentuje růst mezd i v případě podporovaných kratších úvazků a nové benefity.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 243 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na:

http://www.lidl.cz

http://www.facebook.com/lidlcesko

http://www.instagram.com/lidlcz

http://www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

Označeno tagem